loading...
بهترین سایت آشپزی در ایران
Ali maleki بازدید : 795 جمعه 18 بهمن 1392 نظرات (8)
طرز‏ ‏تهیه‏ ‏خوشمزه ترین غذا های ایرانی و خارجی . اگر شما روش های دیگری برای تهیه هر یک از غذا های درون سایت بلدید می توانید آن را به آدرس ایمیل alimaleki448@gmail.com ایمیل کنید ، صد در صد ما آن روش را پس از امتحان کردن در سایت قرار می دهیم و اسم شما را در قسمت زیرین آن مطلب درج می کنیم . با نوشتن نظرتان در مورد هر پست ما را در بهبود سایت AMfood یاری کنید . شما می توانید با عضویت در سایت ، پست های مختلف در مورد طرز تهیه غذاها را در سایت و به اسم خودتان منتشر کنید ، البته بعد از تایید مدیر سایت . امید وارم که از این سایت نهایت استفاده را ببرید . علی ملکی مدیر سایت AMfood
Ali maleki بازدید : 335 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (1)
دلمه کاهو به دو روش بدون گوشت و همراه با گوشت تهیه می شود که شما می توانید بسته به سلیقه خود دلمه کاهو را درست نمایید. مواد لازم دلمه کاهو همراه با گوشت برگ کاهو به تعداد نیاز آب گوشت1تا 2 ليوان کره 50 گرم برنج پخته شده 400 گرم رب گوجه فرنگي 2 قاشق غذا خوري آب ليمو 2 قاشق غذا خوري گوشت چرخ کرده 500 گرم سبزي دلمه ( تره، جعفري، شويد، گشنيز، ترخان) 400 گرم پاک شده و خرد شده نمک، فلفل،زرد چوبه به ميزان دلخواه دلمه کاهو بدون گوشت برگ کاهو روغن هسته انگور، کره يا روغن زيتون به ميزان لازم برنج پخته شده 200 گرم لپه پخته شده 200 گرم رب گوجه فرنگي 2 قاشق غذاخوري آب ليمو 2 قاشق غذاخوري قارچ 400 گرم فلفل دلمه اي قرمز 1 عدد کوچک فلفل دلمه اي سبز 1 عدد کوچک نمک، فلفل،زردچوبه به ميزان دلخواه طرز تهيه ابتدا نوع پيچيدن و پخت دلمه کاهو که در هر دو مشترک است را آموزش مي دهيم و سپس به پخت مايه درون دلمه (هر دو نوع) مي پردازيم. ابتدا کاهو را مي شوييم، برگ هاي آن را جدا مي کنيم، همان طور که خيس کف قابلمه مي چينيم و با کمي آب نمک مي گذاريم يکي- دو جوش بزند تا برگ ها نرم شوند.آنها را سپس در آبکش مي ريزيم تا آب آن کشيده شود (توجه داشته باشيد فقط يکي دو جوش، چون بيشتر از آن، باعث پارگي برگ ها مي شود). بعد برگ ها ي بزرگ را دولا و برگ هاي کوچک را دوتا دوتا داخل هم قرار مي دهيم و از مايه دلمه يک قاشق غذا خوري داخل برگ مي ريزيم . 2 طرف برگ ها را ابتدا به داخل و سپس آن را مانند بقچه يا رولي، محکم مي پيچيم. سپس دلمه هاي آماده شده را در قابلمه نزديک هم مي چينيم که فاصله اي بين آنها نباشد تا دلمه ها باز شوند. داخل ظرف را کمي آب گوشت يا سبزيجات، کره يا روغن، فلفل و آب ليمو اضافه مي کنيم و مي گذاريم حدود نيم ساعت بپزد و آبش کشيده شود و حال آنها را مي کشيم و به دلخواه تزيين مي کنيم. طرز تهيه مواد داخل دلمه کاهو همراه با گوشت ابتدا پياز داغ درست مي کنيم. گوشت چرخ کرده را داخل آن سرخ مي کنيم و نمک و فلفل و زردچوبه را به ميزان دلخواه اضافه مي کنيم. حال در ظرف ديگري سبزي دلمه ر اسرخ مي کنيم و آن را به گوشت اضافه مي کنيم. رب گوجه فرنگي را در اندکي آب حل کرده و به مايه اضافه مي کنيم . همچنين لپه پخته شده و برنج پخته را اضافه مي کنيم و خوب هم مي زنيم تا يکدست و کاملاً مخلوط شوند. طرز تهيه مواد داخل دلمه کاهو بدون گوشت فلفل ها و قارچ ها را مي شوييم و ريز خرد مي کنيم و بعد آنها را در روغن کاملاً تفت مي دهيم تا پخته شود رب گوجه فرنگي را نيز اضافه کرده و تفت مي دهيم. نمک و فلفل و زردچوبه را نيز اضافه مي کنيم و خوب هم مي زنيم؛ حال برنج و لپه پخته شده را اضافه مي کنيم و خوب هم مي زنيم. مايه دلمه ما حاضر است.
Ali maleki بازدید : 338 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
در کوکوی رشته ای سیب زمینی با رنده مخصوص به شکل رشته ای رنده شده و با مخلوط شدن با مواد دیگر سرخ می شود. مواد لازم سیب زمینی 2.5 پیمانه، رشته ای رنده شده تره فرنگی یا پیازچه 2 ساقه آرد 2 قاشق غذاخوری تخم مرغ 2 عدد، زده شده نمک و فلفل به مقدار لازم کوکوی رشته ای طرز تهیه سیب زمینی ها را شسته و پوست آنها را بگیرید. سپس به کمک رنده مخصوص به صورت رشته ای رنده کنید.تره فرنگی یا پیازچه را خرد کرده و همراه با آرد، تخم مرغ، نمک و فلفل به سیب زمینی ها اضافه کرده و مخلوط کنید. چند قاشق روغن در ماهیتابه نسبتا بزرگی ریخته و روی حرارت بگذارید، از مایه کوکو با فاصله درون روغن بریزید و هر دو سمت کوکو ها را سرخ کنید، سپس در ظرف دلخواه چیده و همراه با سبزی یا سالاد سرو کنید.
Ali maleki بازدید : 341 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم سبزی کوکو 1 کیلو گرم (تره ، جعفری ، شبت ، گشنیز ، چند برگ کاهو) تخم مرغ 4 تا 5 عدد زرشک (در صورت تمایل) یک قاشق سوپخوری گردوی خرد کرده (در صورت تمایل) یک یا دو قاشق سوپخوری جوش شیرین 1 قاشق مرباخوری روغن 1 پیمانه سر خالی (150گرم ) آرد گندم 1 قاشق سوپخوری کوکوی سبزی طرز تهیه سبزی را به دقت تمیز می کنیم و می شوئیم و در سبد می ریزیم تا آب آن کاملاً گرفته شود بعد ریز خرد می کنیم . سبزی خرد شده را با دو سه قاشق روغن کمی سرخ می کنیم و می گذاریم سبزی سرد شود. سپس تخم مرغ ها را در ظرفی می شکنیم و خوب بهم می زنیم آنگاه جوش شیرین و نمک و آرد را به تخم مرغ اضافه می کنیم و زرشک و گردوی خردکرده را نیز می افزایم . سبزی که کاملاً سرد شد در مایه می ریزیم و بقیه روغن را داخل تابه گرد یا ظرف نسوزی میریزیم و در صورتیکه از تابه استفاده کردیم آن را روی شعله می گذاریم تا روغن داغ شودُ بعد مایه را داخل روغن میریزیم و روی مایه را با پشت قاشق صاف می کنیم و در آنرا می گذاریم. و حرارت زیر را ملایم میکنیم تا زیر کوکو کاملاً برشته شود. در مرحله بعدی کوکو را به هر فرم که بخواهیم می بریم و قطعات کوکو را بر می گردانیم تا روی آن نیز کاملاً برشته شود . اگر از ظرف نسوزاستفاده می کنید،روغن را در ظرف ریخته وداخل فر می گذاریم تا داغ شود بعد مایه را داخل روغن می ریزیم و ظرف را کف فر و در حرارت 350 درجه قرار می دهیم. در فر درب ظرف کوکو را لازم نیست بگذاریم کوکو را مدت سه ربع در فر می گذاریم تا کوکو پف کند و زیر و روی آن برشته شود ، کوکو در ظرف نسوز به آسانی بر می گردد . اطراف آنرا می توانیم با حلقه های گوجه فرنگی تزئین کنیم .
Ali maleki بازدید : 332 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
برگ مو نیم کیلوگرم گوشت چرخ کرده نیم کیلوگرم سبزی دلمه(تره ، جعفری ، شیوید ، نعناع ، ترخان ، پیازجه) نیم کیلوگرم برنج ۱۵۰ گرم (در حدود یک پیمانه سرخالی) پیاز سرخ شده ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری آبلیمو یک استکان شکر ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری روغن ۱۵۰ گرم (حدود یک پیمانه سرخالی) نمک و فلفل به مقدار کافی گوشت چرخ کرده ۷۵۰ گرم رب گوجه فرنگی یک قاشق سوپخوری مایه دلمه برگ مو گوشت را داخل پیاز سرخ شده ریخته و به هم می زنیم تا کمی سرخ گردد و آب گوشت هم کشیده شود آنگاه رب گوجه فرنگی را در دو لیوان آب حل می کنیم و داخل گوشت می ریزیم کمی نمک و فلفل می زنیم بعد شکر و آبلیمو را اضافه می کنیم و می گذاریم گوشت آهسته بجوشد و آبش کشیده شود ، سپس سبزی را به دقت تمیز می کنیم و میشوئیم و ریز خرد می نمائیم و با یکی دو قاشق روغن کمی سرخ می کنیم و مایه گوشت را از روی آتش برمیداریم و سبزی را با گوشت مخلوط می نمائیم (هنگام مخلوط کردن مواد می توان ۲ تا ۳ قاشق زرشک هم اضافه کرد) سپس یک پیمانه برنج را که قبلا جوشانده و آماده کرده بودیم را به این مواد اضافه می کنیم (می شود به این مایع لپه پخته شده هم اضافه کرد در حود یک پیمانه) دلمه برگ مو طرز تهیه برگ های مو را که باید تازه و جوان باشد انتخاب می کنیم و چوب های ته آن را می گیریم سپس برگها را شسته و در ظرفی می چینیم و مقداری آب به طوری که روی برگها را بگیرد با کمی نمک داخل ظرف می ریزیم و روی آتش میگذاریم تا برگ ها یکی دو جوش بزند و کمی نرم شود ،بعد در صافی میریزیم تا آب آن برود و سرد شود . آبلیمو و شکر و کمی نمک و فلفل را مخلوط می کنیم و نصف از این سس را داخل مایه دلمه میریزیم و به هم می زنیم ، سپس مایه را چشیده و مطابق با ذائقه میزان ترشی و شیرینی آن را تنظیم می کنیم، بعد دو تا سه قاشق روغن در ظرف مناسبی میریزیم و دو سه ردیف برگ مو ته ظرف می چینیم و برگها را دوعدد دو عدد داخل هم قرار می دهیم به طوریکه شکاف های آن پوشیده شود ، بعد کمیمایع دلمه وسط برگ میریزیم و اطرلف برگ را روی هم می گذاریم و دلمه را محکم می پیچیم . البته باید دقت کرد که دلمه ها کوچک و ظریف پیچیده شوند بعد دلمه ها را نزدیک هم یعنی بدون فاصله در ظرف روی برگ ها می چینیم و دو سه قاشق روغن آب کرده روی آن می دهیم و یک لیوان آب داخل ظرف دلمه می ریزیم . می شود بشقابی کوچکتر از دهانه ظرف را وارونه روی دلمه قرار داد و در ظرف دلمه را بست و ظرف دلمه را روی حرارت ملایم نهاد تا دلمه پخته شود . در صورتی که با این مقدار آب دلمه پخته نشد مقداری آب اضافه می نما ئییم و در اواخر طبخ بقیه آبلیمو،نمک،شکر را داخل دلمه می ریزیم و وقتی این سس جذب دلمه شد آن را از روی آتش بر میداریم . نکته:باید توجه داشت در صورتی که چاشنی دلمه را زود بزنیم برگ دلمه سفت می شود. دلمه برگ مو را می توان بدون شکر تهیه نمود و ممکن است به مایه دلمه آلو یا کمی گوجه سبز هسته گرفته اضافه نمود و لای هر ردیف را کمی گوجه سبز ریخت. سرد و گرم دلمه هر دو مطلوب است و می توان به جای آبلیمو از سرکه هم استفاده نمود.
Ali maleki بازدید : 356 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
این کوکو یکی از لطیف ترین و لذیذتری کوکوهاست شاید که به سختی بتوان تشخیص داد از چه موادی تهیه شده. مواد لازم برای 6 نا 8 نفر شلغم پوست گرفته - یک کیلو و نیم تخم مرغ - 6 تا 7 عدد شکر - 1 قاشق مرباخوری نمک - یک قاشق چایخوری طرز تهیه شلغم را با کمی آب به حدی که بعد ار پختن آب آن کاملا تبخیر شود در ظرف در بسته و حرارت ملایم می گذاریم بپزد بعد از ماشین مخصوص پوره یا هر شیئی که کاملا نرم و صاف شود رد می کنیم تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته با نمک و شکر مخلوط می نمائیم پوره شلغم را داخل تخم مرغ ریخته هم می زنیم در قالبی که مستطیل شکل و مناسب با مایه باشد 3 تا 4 قاشق سوپخوری روغن آبکرده می ریزیم قالب را روی حرارت ملایم می گذاریم تا روغن داغ شود مایه را در قالب ریخته سر قالب باید یک بند انگشت خالی بماند . فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت و یا 175 درجه سانتیگراد گرم می نمائیم قالب را به مدت نیم ساعت کف فر قرار می دهیم بعد قالب را روی آخرین پنجره به طرف بالا می گذاریم به مدت نیم ساعت دیگر تا رو و اطراف کوکو زرین شود ، قالب را بیرون می آوریم می گذاریم کمی سرد شود با لبه کارد اطراف کوکو را از قالب جدا می نمائیم و کوکو را در ظرف مناسبی بر می گردانیم و روی آن را با حلقه لیمو ترش یا گوجه فرنگی و ساق جعفری تزئین می نمائیم در تابه گرد مانند سایر کوکوهاهم می توان کوکوی شلغم را تهیه کرد ولی زیبایی آن در قالب مستطیل شکل که مانند کیک می شود بیشتر است .
Ali maleki بازدید : 327 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم تخم مرغ - 3 تا 4 عدد (بسته به ریزی و دشتی آن) هویج رنده ده - یک لیوان سیب زمینی رنده شده - یک لیوان کرفس ریز خرد شده یا شلغم رنده شده - یک لیوان جعفری خرد شده - یک لیوان پیاز رنده شده - نصف لیوان سیر کوبیده نرم در صورت تمایل - یک قاشق غذا خوری قسمت سفید تره فرنگی خرد شده - یک لیوان نان خشک کوبیده - نصف لیوان شکر - یک قاشق مرباخوری نمک و فلفل بقدر کافی روغن - در حدود نصف لیوان کوکو با انواع سبزی طرز تهیه کوکو با انواع سبزی با طعم مطبوع و سرشار از ویتامین بسیار مفید می باشد . تخم مرغ و شکر و نمک و فلفل را مخلوط کرده هم می زنیم ، نان خشک کوبیده و تمام سبزیجات را در آن ریخته و کاملا مخلوط نموده روغن را در تابه مناسبی می ریزیم و در حرارت ملایم داغ می نمائیم بحدی که دود نکند. از مایه مقداری به اندازه یک تخم مرغ برمی داریم و به آن فرم گرد و مرتبی به ضخامت تفریبا یک سانت می دهیم و در روغن می اندازیم ، در دقایق اول به آن دست نمی زنیم تا یک طرف آن سرخ و طلایی شود ، بعد آن را با کفگیرک بر می گردانیم تا طرف دیگرش هم سرخ شود و به همین ترتیب تمام کوکوها را سرخ کرده و در دیس مناسبی چیده اطراف آن را با حلقه گوجه فرنگی و لیمو ترش تزئین می نمائیم.گر یکی از سبزیجات در دسترس نبود ، اشکالی ندارد ، ولی به همان نسبت به سبزیجات دیگر اضافه می کنیم.
Ali maleki بازدید : 346 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم سینه مرغ: 300 گرم روغن مایع: 2/3 پیمانه نمک : به میزان لازم زعفران دم کرده: 1 قاشق سوژخوری سیب زمینی ریز خورد شده: 2 پیمانه زرد چوبه: ½ قاشق مرباخوری پیاز ریز خورد شده ½ پیمانه فلفل دلمه سبز و قرمز خورد شده : 2 پیمانه پیازچه با ساقه خورد شده : ½ پیمانه ماست: ½ پیمانه آرد 2 قاشق سوژخوری تخم مرغ: 5 عدد کوکوی مرغ با سبزیجات طرز تهیه سینه مرغ را چهار گوش ریز خورد کنید(1 در 1 سانتیمتر) وبا 2 قاشق سوپ خوری روغن مایع ½ قاشق مربا خوری نمک و زعفران دم کرده مخلوط کرده به مدت 3 ساعت در یخچال قرار میدهیم سیب زمینی را با مقداری روغن سرخ کنید و به آن نمک و زرد چوبه اضافه کنید و از روی حرارت بردارید بعد در صافی فلزی بریزید تا روغن آن جدا شود و بگذارید سرد شود سه قاشق سوپخوری روغن داخل تابه ریخته گرم کنید پیاز را اضافه کنید و روی حرارت متوسط تفت دهید تا نرم و شفاف شود سرخ نشود مرغ را اضافه کرده 2 دقیقه با حرارت متوسط تفت دهید نیمی از فلفل دلمه ای خرد شده را نیز اضافه کرده و 1 دقیقه تفت دهید تابه را از روی حرارت برداشته پیازچه و جعفری را اضافه کنید و بگذارید تا مواد سرد شوند سپس سیب زمینی را اضافه کنید فر را در دمای 350 درجه فارن هایت یا 180 درجه سانتیگراد روشن کنید پنجره فر را وسط فر قرار دهید تابه تفلون گرد به قطر 23 سانتیمتر یا تابه به ابعاد 20 در 15 سانتیمتر را چرب کنید ماست را اب آرد و نوک قاشق نمک و 4 عدد تخم مرغ مخلوط کنید با مفتول فلزی بزنید و با مواد مخلوط کنید و در تابه قرار دهید. روی آن را صاف کنید و در تابه را با فویل بپوشانید تابه را داخل فر قرار دهید پس از 15 دقیقه کوکو را از فر در آورید ویک عدد تخم مرغ باقیمانده را با چنگال زده روی کوکو بریزید و با باقی فلفل دلمه خرد شده تزیین کنید و دوباره به مدت 15 تا 20 دقیقه بدون فویل در فر قرار دهید تا بپزد کوکو را از فر درآورید و در ظرف مورد نظر سرو کنید.
Ali maleki بازدید : 325 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم پسته 500 گرم تخم مرغ 6 عدد شیر 2 قاشق غذاخوری روغن و کره 150 گرم نمک و فلفل کمی طرز تهیه تخم مرغ را با شیر و شکم می زنیم آنقدر که تخم مرغ ها از هم باز شوند. پسته پودر شده را به مخلوط تخم مرغ ها اضافه می کنیم. در تابه روغن می ریزیم و کمی که داغ شد مایه کوکو را درون آن می ریزیم. . زمان می دهیم تا هر دو طرف کوکو پسته سرخ شوند. سپس آن را سرو می کنیم.
Ali maleki بازدید : 338 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم برای 4 تا 6 نفر ماهیچه مرغ درشت - 6 عدد سبزی معطر خرد شده - 2 تا 3 قاشق سوپخوری (جعفری،نعناع و ترخان) سیر - 2 تا 3 پر کره - 100 گرم گوشت چرخ کرده - 150 گرم جگر مرغ ریز خرد کرده - 150 گرم پنیر رنده شده - 50 گرم تخم مرغ - 3 تا 4 عدد مغز نان سفید - 1 فنجان شیر - 2 تا 3 قاشق سوپخوری خردل - 1 قاشق مرباخوری نمک و فلفل به قدر کافی روغن مایع برای سرخ کردن طرز تهیه برای تهیه دلمه ماهیچه مرغ ابتدا سیر را کوبیده با کره کمی سرخ می کنیم. سبزی را با سیر یک تفت می دهیم. گوشت چرخ کرده و جگر را به آن اضافه نموده، هم می زنیم و می گذاریم آب گوشت و سبزی کشیده شود. مغز نان سفید را در شیر حل نموده ، خردل را با آن مخلوط می نمائیم. این مواد را با گوشت و سبزی مخلوط کرده ، یکی از تخم مرغ ها را در این مواد می شکنیم. پنیر را به آن اضافه نموده، نمک و فلفل آن را اندازه می کنیم . با کارد تیزی گوشت اطراف ماهیچه را از استخوان جدا کرده، دقت می کنیم گوشت پارکی پیدا نکند و انتهای استخوان را با کارد قطع می نمائیم و استخوان را خارج می کنیم .کمی نمک به آن پاشیده و داخل ماهیچه را با مواد گوشت و سبزی پر می کنیم و پوست انتهای ماهیچه را روی ماهیچه برمی گردانیم.. دو عدد تخم مرغ را با کمی نمک و فلفل هم می زنیم تا کاملا کف کند ، قطعات ماهیچه را در نان سوخاری غلطانیده، بعد با تخم مرغ آغشته می نمائیم. دوباره در نان سوخاری غلطانیده ، در ظرف گودی مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم داغ می کنیم ، دلمه ها را با حرارت ملایم سرخ می نمائیم تا کاملا طلایی شود، بعد آنها را در صافی قرار می دهیم تا روغن اضافی آن گرفته شود. دلمه ها را در دیس می چینیم و اطراف دیس را با سیب زمینی پخته شده و برگ کاهو تزئین می کنیم . میتوانیم هر دلمه را حلقه حلقه بریده ، در دیس بچینیم وبا برگ آندیو و کاهو تزئین کنیم و نیز می توانیم دلمه ها را بعد از آماده شدن به صورت کباب طبخ کنیم، در اینصورت 3 تا 4 قاشق آبلیمو و 2 تا 3 قاشق کره آب کرده و کمی زعفران حل شده را در آب جوش با نمک و فلفل مخلوط می کنیم و ظرف نسوزی را که یک ردیف دلمه در آن قرار بگیرد ، انتخاب کرده، دلمه ها را در آن می چینیم و سس را روی آن می ریزیم . فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت و یا 175 درجه سانتیگراد گرم می کنیم. ظرف را روی پنجره وسط فر به مدت 40 تا 45 دقیقه قرار می دهیم . گاهی از سس آن روی دلمه های ماهیچه مرغ می ریزیم تا دلمه ها پخته شده ، کاملا زرین گردد. باید توجه داشت در صورت طبخ در فر فقط یک عدد تخم مرغ برای داخل مایه دلمه لازم است و به نان سوخاری کوبیده هم احتیاج نیست. نکته : به جای 150 گرم گوشت چرخ کرده و 150 گرم جگر مرغ،می توانیم فقط یکی از این دو را به مقدار 300 گرم به کار بریم.
Ali maleki بازدید : 219 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم برای 4 نفر قارچ درشت یک اندازه - 24 عدد گوشت یا ژامبون چرخ کرده - 200 گرم سویا سس - 1 قاشق سوپخوری شکر - 1 قاشق مرباخوری آرد ذرت - 1 قاشق سوپخوری نمک - بقدر کافی دلمه قارچ طرز تهیه گوشت یا ژامبون را با یک قاشق سویا سس و آرد و کمی نمک مخلوط می نمائیم.ساق قارچ ها را از کلاهک جدا نموده،ساق ها را می شوئیم و ریز خرد می کنیم. یکی دو قاشق روغن مایع در تابه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم . قارچ های خرد کرده را در آن کمی سرخ می نماییم. بعد گوشت را با قارچ مخلوط نموده ،هم می زنیم. کمی شکر و نمک به آن اضافه کرده،بعد از یکی دو دقیقه که آب گوشت کشیده شد،داخل قارچ ها را با آن پر می نمائیم. بعد قارچ های آماده شده را در یک ردیف در ظرف چیده در فر ملایم به مدت 4 تا 5 دقیقه قرار می دهیم،کافی است قارچ کمی نرم شود. می توانیم قارچ ها را در تابه چیده درب آن را بگذاریم و چند دقیقه با حرارت ملایم بپزیم. این روش تهیه دلمه قارچ چینی می باشد.
Ali maleki بازدید : 223 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم تخم مرغ - 5 تا 6 عدد آرد گندم - 1 لیوان معمولی ( 125 گرم) آب - 1لیوان معمولی (یک چهارم لیتر) روغن - نصف لیوان کوچک (100 گرم) خامه - 250 گرم وانیل - نصف قاشق چایخوری پودر قند - 3 تا 4 قاشق سوپخوری پاری برست کوچک طرز تهیه آب و روغن را در ظرفی می ریزیم ، روی زآتش می گذاریم تا جوش بیاید . آرد را یک مرتبه داخلآب جوشان می ریزیم ، کمی زیر و رو می کنیم تا آب تبخیر شده و خمیر کاملا سفت شود . خمیر را از روی آتش برداشته می گذاریم کمی سرد شود . یک عدد تخم مرغ در خمیر می شکنیم و خوب مخلوط می کنیم ، به همین ترتیب همه تخم مرغ ها را با خمیر مخلوط می کنیم . هر قدر تخم مرغ این خمیر بیشتر بشود زیادتر پف کرده ، لطیف تر می شود ، مشروط بر اینکه خمیر شل نشود . سینی فر را کمی چرب می کنیم ، فر را با حرارت 450 درجه فارنهایت یا 225 درجه سانتیگراد گرم می کنیم ، از خمیر مقداری در قیف ریخته ، دایره های کوچکی در سینی می ریزیم . سینی را روی پنجره وسط فر قرار می دهیم . حرارت را 50 درجه کم می کنیم . به مدت 15 تا 20 دقیقه می گذاریم نان در فر بماند ، بعد از 10 تا 15 دقیقه دیگر حرارت را 350 درجه فارنهایت می کنیم . نان ها باید کاملا پف کرده و داخل آن ها خالی شود. شیرینی ها را بیرون می آوریم و می گذاریم سرد شود . 250 گرم خامه را با نصف قاشق چایخوری وانیل مخلوط می کنیم . ظرف خامه را روی یخ می گذاریم و می زنیم تا خامه سفت شده ، فرم بگیرد . بعد 3 تا 4 قاشق سوپخوری پودر قند را با خامه مخلوط می کنیم . ممکن است 2 عدد سفیده تخم مرغ را در حدی که کاملا ، سفید ، سفت و خشک شود ، هم زد ه ، کم کم داخل خامه بریزیم . روی نان را یک دایره بر می داریم و خامه را در قیف ریخته ، داخل نان را توسط قیف پر می کنیم . ورقه ای را که از روی نان برداشته ایم روی آن قرار می دهیم و کمی پودر قند روی آن می پاشیم . در صورت تمایل می توانیم 2 تا 3 قاشق مربای آلبالو بدون شربت را با خامه مخلوط نموده ، نان را پر کنیم. همچنین می توانیم وقتی نان ها را در سینی برای طبخ گذاشتیم ، قبل از پخته شدن مقداری بادام پوست گرفته ، به صورت ورقه یا خلال بادام روی آن ها بپاشیم و بعد شیرینی را طبخ کنیم. این خمیر را می توانیم یکجا در قالب گرد میان خالی ، که کف آن را چرب کرده ایم ریخته ، طبخ کنیم (در این صورت مدت طبخ در حدود 45 دقیقه می شود ) و داخل آن را با خامه پر نمائیم.این شیرینی فرانسوی می باشد. باید توجه داشت انواع شیرینی ها که با خامه ترئین می شوند ، پس از طبخ ابتدا باید کاملا سرد شوند و بعد با خامه تزئین گردند.
Ali maleki بازدید : 218 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم برای 25 قطعه: کیک خرد شده دو سوم پیمانه بادام زمینی خرد شده یک سوم پیمانه شکلات تخته‌ای نیمه تلخ 50 گرم خامه 3 قاشق غذاخوری گلاب 2 قاشق غذاخوری ترایفل به میزان لازم روش تهیه: خامه و گلاب را مخلوط کنید. کیک و بادام‌زمینی خرد شده را به آن اضافه نمایید. شکلات تخته‌ای را به طریق بن‌ماری ذوب کرده و به مواد بالا اضافه کنید. به اندازه یک توپ گرد و کوچک از مواد بردارید و به شکل گردو درآورید. سپس در ترایفل‌های رنگی بغلتانید و در کاغذهای مخصوص شکلات قرار دهید و در ظرف بچینید. شکلات‌ها را می‌توانید به جای ترایفل در پودر پسته و پودر نارگیل بغلتانید. * نکته: روش بن ماری این طور است که شکلات تخته ای را در یک ظرف هادی گرما مثل استیل و ... قرار دهید و ته این ظرف را در آبجوش بگذارید تا شکلات ذوب شود
Ali maleki بازدید : 226 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم - کره ذوب شده 185 گرم - آرد ساده 300 گرم - شکر (کالستر شوگر) 150 گرم - پسته خرد شده 150 گرم - تخم مرغ 1 عدد کامل، زرده 1عدد - کره 60 گرم - عسل 5 قاشق غذاخوری - خامه 2/1پیمانه - شیر عسل 4/1پیمانه طرز تهیه آرد و کره و شکر را مخلوط می کنیم مواد را داخل قالب 30×20 که قبلاً کف آن کاغذ مومی قرار داده ایم می ریزیم و به مدت 25 دقیقه داخل فر با دمای متوسط قرار می دهیم . بعد از سرد شدن مواد رویه آن را رویش پهن می کنیم و می گذاریم کاملاً سرد شده و ببندد و بعد برش می زنیم. طرز تهیه رویه شیرینی : شیره و کره و عسل داخل ظرفی می ریزیم و به مدت 15 دقیقه روی حرارت کم می گذاریم و در آخر خامه را اضافه کرده و هم می زنیم و از روی حرارت برمی داریم روی شیرینی پهن می کنیم و پسته روی آن می پاشیم.
Ali maleki بازدید : 217 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم كره آب ‌شده نصف پيمانه پودر كاكائو و پودر قند به ميزان لازم خمير فيلو به ميزان لازم زرده تخم‌مرغ پنج عدد شير دو و نيم پيمانه وانيل و نمک از هر کدام نصف قاشق چايخوري شكر 3/4پيمانه آرد و شکلات چیپسی 1/3پيمانه ناپلئونی شکلاتی طرز تهيه فر را با حرارت 175 درجه سانتي‌گراد روشن مي‌كنيم.لابه ‌لاي چهار برگ خمير را با برس كره آب شده زده و روي هم قرار مي‌دهيم. سپس خمير را به صورت مربع‌هاي 10 سانتي‌متري مي‌بريم. (بايد 24 عدد مربع داشته باشيد اگر كافي نبود دوباره تكرار كنيد) روي شش عدد از آنها پودر كاكائو پاشيده و با پودر قند تزيين مي‌كنيم خمير‌ها را با احتياط در سيني فر مي‌گذاريم و به مدت پنج دقيقه در فر قرار داده تا روي آنها طلايي شود در اين فاصله كرم را آماده مي‌كنيم. دو پيمانه شير وانيل و نمك را روي حرارت قرار مي‌دهيم تا داغ شود زرده‌ها را با شكر آنقدر مي‌زنيم تا رنگ آن سفيد و مثل كرم غليظ شود. آرد را هم در باقي شير حل كرده و همراه زرده‌ها به شير اضافه مي‌كنيم. كرم را روي حرارت ملايم آنقدر هم مي‌زنيم تا غليظ شود. ظرف را از روي حرارت برداشته و شكلات را افزوده و مخلوط مي‌كنيم تا شكلات ذوب شود. براي درست كردن هر شيريني لابه لاي سه عدد خمير كرم شكلاتي مي‌ماليم و براي لايه رويي از خمير تزيين شده استفاده مي‌كنيم.اين شيريني را سرد سرو كنيد.
Ali maleki بازدید : 215 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم بیسکویت قاشقی - 20 عدد پودر بادام پوست گرفته - 125 گرم کره - 125 گرم خامه - 250 گرم شکر - 100 گرم عرق بهارنارنج - 3 تا 4 قاشق سوپخوری پودر قند - 4 قاشق سوپخوری مالاکوف طرز تهیه برای تهیه شارلوت با کرم بادام یا مالاکوف به قالبی احتیاج داریم که دیواره آن از کف جدا شود. قالب متناسب با مواد را کمی چرب کرده ، بیسکویت ها را به طور ایستاده دور قالب می چینیم . چند عدد بیسکویت در کف قالب به شکل بعلاوه (+) قرار می دهیم . کره را کمی گرم می کنیم به حدی که نرم شود . شکر را در کره ریخته ، بهم میزنیم تا شکر حل شود و کره کاملا نرم و لطیف گردد . بادام را مخلوط می نمائیم و عرق بهار نارنج را به آن اضافه کرده ، بهم می زنیم . این مایه را کنار می گذاریم . خامه را در ظرف لعابی یا فلزی می ریزیم و ظرف خامه را روی یخ قرار می دهیم ، خامه را با همزن به هم می زنیم تا کمی سفت شود . پودر قند را کم کم با خامه مخلوط می کنیم و عمل هم زدن را ادامه می دهیم تا خامه سفت شده فرم بگیرد ، به حدی که از قاشق نریزد . 3 تا 4 قاشق از خامه را کنار می گذاریم ، بقیه خامه را با مایه کره و بادام که آماده نموده ایم ، مخلوط می کنیم و آن را درداخل قالب که بیسکویت چیده ایم می ریزیم و با پشت قاشق روی آن را صاف می کنیم. قالب را یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کرم خودش را بگیرد. بعد قالب را از یخچال بیرون می آوریم و ظرف گود متناسبی را روی دهانه قالب قرار می دهیم . دور قالب را باز می کنیم و شارلوت را با احتیاط در ظرف بر می گردانیم . خامه ای را که کنار گذارده ایم در قیف می ریزیم و روی مالاکوف را با آن و توت فرنگی تزئین می نمائیم . مالاکوف نوعی شارلوت با کرم بادام می باشد.
Ali maleki بازدید : 220 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
خمیر اکلر را مطابق دستور آماده می نمائیم : خمیر اکلر فر را با حرارت 450 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتیگراد گرم نموده از خمیر گلوله هایی به اندازه یک نارنگی کوچک به فاصله در سینی فر می چینیم سطح آن را با لبه کارد کمی صاف می نمائیم که مخروط نباشد و مطابق عکس بعد از طبخ روی آن کمی پهن شود (این شیرینی بزرگتر از اکلرهای معمولی است ) سینی را روی پنجره وسط فر قرار داده در فر را می بندیم . حرارت را 50 درجه کم می کنیم نان باید به مدت 15 تا 20 دقیقه با حرارت 400 درجه فارنهایت و یا 175 درجه سانتیگراد در فر بماند . در این مدت در فر را به هیچ وجه باز نمی کنیم بعد مجددا 50 درجه حرارت را کم می کنیم و 15 تا 30 دقیقه دیگر می گذاریم نان در فر بماند تا نان کاملا پف کرده خشک و طلائی شود. سینی را بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا نان ها سرد شود. مواد لازم برای داخل شیرینی 1 . خامه - 350 گرم 2 . پودر قند - 125 گرم (5 قاشق سوپخوری پر) 3 . وانیل - نصف قاشق چایخوری (یا یک بسته وانیل شکری) برای شربت کارامل 1 . شکر - 150 گرم (یک لیوان سرخالی ) 2 . آب - 2 تا 3 قاشق سوپخوری طرز تهیه خامه خامه و وانیل را در ظرف استیل مانند گودی می ریزیم ، ظرف را در داخل ظرف دیگر محتوی یخ قرار می دهیم . مایه را با همزن برقی می زنیم تا خامه کمی سفت شود . پودر قند را کم کم در خامه می ریزیم و همزدن را ادامه می دهیم تا خامه کاملا سفت شود به طوری که از قاشق نریزد سر نان ها را با کارد تیزی یک دایره بر می داریم و داخل آن ها را از خامه پر کرده سر آنها را می گذاریم . بعد کارامل را به طریق زیر آماده می نما ئیم : شکر و 2 تا 3 قاشق آب را در ظرف کوچک گودی می ریزیم هم می زنیم تا شکر کمی مرطوب شود ظرف را روی آتش می گذاریم و در دقایق اول آن را هم نمی زنیم (باید توجه داشت که کارامل کردن شکر بسیار ساده است ولی دقت زیاد لازم دارد ، اگر در دقایق اول آن را هم بزنیم آب آن تبخیر شده دوباره شکرک می بندد ) وقتی ذرات شکر آب شده کم کم طلائی گردید گاهی آن را زیر و رو می کنیم تا شربت به رنگ طلائی پر رنگ در آید . باید دقت نمائیم که رنگ آن زیاد تیره نگردد و در نتیجه تلخ نشود و یا زیاد کمرنگ نباشد تا بعد از سرد شدن شکرک بزند. در هر حال وقتی کارامل آماده شد آن را از روی آتش بر می داریم و پس از آنکه کمی سرد شد با قاشق مقداری از آن را برداشته به شکل الیاف ظریفی روی نان ها می دهیم. این نکته قابل توجه است که کارامل به دو نوع تهیه می شود کارامل خشک و یا شربت کارامل در کارامل خشک وقتی شکر کارامل شد در آن آب نمی ریزیم و آن را مصرف می کنیم تا بعد از سرد شدن به حالت ترد و شکننده درآید. ولی در شربت کارامل وقتی ذرات شکر کارامل شد و رنگ انداخت به تناسب شکر در آن آب می ریزیم و می جوشانیم تا به صورت شربت درآید.
Ali maleki بازدید : 206 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم تخم مرغ - 8 عدد آرد سفید - 200 گرم (8 قاشق سوپخوری پر) شکر - 200 گرم (8 قاشق سوپخوری) کره - 150 گرم وانیل - نصف قاشق چایخوری برای تزئین خامه - 400 گرم پودر قند - 125 گرم (5 قاشق سوپخوری) وانیل - نصف قاشق چایخوری توت فرنگی درشت سفت و سالم - 1 کیلو طرز تهیه برای آماده کردن این شیرینی به یک سینی فر به طول 40 تا 42 سانت و به عرض 30 سانتیمتر احتیاج داریم. کف سینی را یک ورقه کاغذ روغنی می اندازیم و کمی روی کاغذ را با روغن چرب می نمائیم. در ظرف لعابی یا استیل گودی تخم مرغ ها را دانه دانه می شکنیم و با هم زن برقی خوب بهم می زنیم(باید یک تخم مرغ را شکست و خوب مخلوط نمود، بعد تخم مرغ بعدی را شکست) به همین ترتیب تمام تخم مرغ ها را مخلوط کرده ، با همزن هم می زنیم تا مایه کاملا پف کند . ظرف تخم مرغ ها را در ظرف آبی قرار می دهیم و ظرف آب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم . همزدن را ادامه می دهیم تا مایه گرم شود. شکر و وانیل را کم کم در تخم مرغ می ریزیم، باز هم همزدن را ادامه می دهیم تا مایه داغ شود. ظرف تخم مرغ را از آب خارج کرده،آرد را کم کم در آن ریخته و باز هم خوب مخلوط می نماییم و در آخر کار کره را قطعه قطعه کرده ، داخل مایه می ریزیم، هم می زنیم تا مایه کاملا مخلوط شود. مایه را در سینی آماده شده می ریزیم ،با لبه کارد آن را صاف می نمائیم تا ضخامت آن در همه جا یکسان شود. فر را با حرارت 300 درجه فارنهایت و یا 150 درجه سانتیگراد گرم می نمائیم. (فر باید لااقل یک ربع قبل گرم شود). سینی را می گذاریم روی پنجره وسط فر ، به مدت 15 تا 20 دقیقه تا نان بپزد ولی زیاد خشک نگردد. سینی را بیرون می آوریم ، می گذاریم کمی سرد شود و ژنوآز را از طول به دو قسمت مساوی می بریم، دو قطعه ژنوآز را روی هم قرار می دهیم و اطراف آن را با هم کمی می بریم تا کاملا هر دو ورقه به یک اندازه شود. کاغذ هر دو قطعه را می بریم و می گذاریم ژنوآز کاملا سرد شود. خامه را در ظرف گود استیلی میریزیم ، ظرف را روی ظرف یخی قرار می دهیم و خامه را با همزن برقی هم می زنیم تا کاملا سفت شده ، فرم بگیرد و وانیل پودر قند را کم کم در خامه می ریزم و خوب مخلوط می کنیم. توت فرنگی ها را می شوئیم ، خشک می نمائیم ، دم آن را می گیریم ، چند عدد از آنها را کنار می گذاریم، بقیه را از وسط دو نیم نموده ، روی هر ورقه از ژنوآز را مقداری خامه می ریزیم با لبه کارد خامه را کاملا صاف نموده، یک ردیف توت فرنگی روی سطح یکی از ژنوآزها می چینیم و یک قطعه دیگر ژنوآز را روی آن قرار می دهیم. اطراف ژنوآزها باید کاملا به هم چسبیده و صاف باشد ، کمی خامه اطراف آن می مالیم ، مقداری از نصفه های توت فرنگی را اطراف ژنواز می چسبانیم . یکی دو قطره رنگ قرمز مخصوص شیرینی داخل بقیه خامه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا خامه صورتی کمرنگ بشود و سطح ژنوآز را با خامه می پوشانیم و رویش را با لبه کارد کاملا صاف کرده ، با چند عدد توت فرنگی درسته روی آن را تزئین می نمائیم.
Ali maleki بازدید : 208 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم (برای 20 عدد) : کره ی پاستوریزه یا روغن نصف پیمانه (75 گرم) پودر قند یک سوم پیمانه (45 گرم) تخم مرغ 1 عدد وانیل یک چهارم قاشق چای خوری آرد سفید گندم 5/2پیمانه (250 گرم) پودر کاکائو یک قاشق سوپ خوری خامه ی فرم گرفته 5/1 پیمانه (300 گرم) میوه ی فصل مقداری پودر ژله ی آماده نصف بسته روش تهیه : کره را با پودر قند طوری بزنید که کرم رنگ شود. سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید. مواد را با همزن بزنید تا کرم رنگ و لطیف شود. در آخر آرد و پودر کاکائو را اضافه نمایید، تا حدی که خمیر به دست نچسبد. سپس از خمیر گلوله های کوچکی بردارید و در قالب تارت باز کنید و داخل آن ها را چنگال بزنید. سپس قالب ها را در سینی بچینید و در طبقه ی وسط فر که از قبل با حرارت 175 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا تارت ها پخته شوند. پس از پخت، تارت ها را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود. سپس مقداری از خامه ی فرم گرفته را داخل تارت ها بریزید و با میوه ی فصل ( سیب ، کیوی ، انگور و ... ) تزیین کنید. ژله ی آماده را درست کرده و در یخچال قرار دهید تا کمی ببندد و از حالت روان خارج شود. ژله را روی میوه ی تارت بریزید و در یخچال قرار دهید تا ژله ببندد. سپس سرو نمایید.
Ali maleki بازدید : 222 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (1)
● طرز تهیه در ظرفی آب و شکر ریخته و آن را روی حرارت می گذاریم تا بجوشد و قوام بیاید. شکلات را با کره در قابلمه ای می ریزیم و به روش بن ماری آن را ذوب می کنیم. بعد از این که شکلات ها کاملآً ذوب شد، ظرف را از روی حرارت بر می داریم و شربت قوام آمده را به آن اضافه می کنیم. پودر کیک، پودر نارگیل و ۵۰ گرم از پودر قند را به ظرف محتوی شکلات ها می افزاییم و هم می زنیم تا مواد خوب با هم ترکیب شوند. پودر کاکائو را در ظرفی و بقیه ی پودر قند را در ظرف دیگر می ریزیم. از مخلوط شکلات به اندازه ی یک فندق بر می داریم و گلوله هایی از آن درست می کنیم. تعدادی از گلوله ها را در پودر قند و تعدادی دیگر را در پودر کاکائو می غلتانیم، آنها را در ظرف مناسبی می‌چینیم و در یخچال می گذاریم تا کمی خنک شود. ● مواد لازم برای تهیه ی ۳۰ عدد ترایفل ۱۲۵ گرم شکلات تخته ای قهوه ای خرد شده ۱/۲ قاشق سوپ خوری کره ۲ قاشق سوپ خوری شربت قوام آمده ۱۰۰ گرم پودر کیک ۵۰ گرم پودر نارگیل ۷۵ گرم پودر قند الک کرده ۲ قاشق سوپ خوری پودر کاکائو ● مواد لازم برای تهیه ی شربت ۱ لیوان آب ½ لیوان شکر از خرده های اضافی کیک هایی که قبلاً پخته شده است می توان پودر کیک را تهیه کرد.
Ali maleki بازدید : 210 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
طرز تهیه شیرینی شارلوت سیب - کتاب هنر آشپزی - رزا منتظمی - وبلاگ گروه آشپزی ابتدا طرز تهیه بیسکویت شارلوت ذکر می شود و بعد طرز تهیه مواد داخل شارلوت را می خوانید. بیسکویت شارلوت را می توان به دو طریق تهیه کرد: روش ۱ـ ته و اطراف قالب گرد مخصوص شارلوت را (از نوع قالب هایی که دیواره آن از ته جدا می شود) چرب کنید . به تناسب قالب مقداری بیسکویت ساده قاشقی را با کره آبکرده آغشته نمائید و این بیسکویت ها را به صورت کیپ و نزدیک هم بچینید ، ۲ تا ۳ عدد تخم مرغ را مخلوط کنید و لای بیسکویت ها بریزید و قالب را یک ربع تا ۲۰ دقیقه روی پنجره وسط فر قرار دهید تا بیسکویت کمی برشته شده و به هم بچسبد. بعد قالب را بیرون بیاورید توجه فرمائید که با این عمل یک عدد بیسکویت بزرگ میان خالی به دست می آید که برای پر کردن انواع میوه ، ژله ، مارمالاد و خامه آماده است ــ بعد از پر کردن بیسکویت بزرگ آنرا با چند عدد بیسکویت کوچک بپوشانید. روش ۲ـ طریقه ساده تر بیسکویت شارلوت به این صورت است که یک عدد کیک اسفنجی هشت تخم مرغی آماده می کنیم (رجوع شود به قسمت کیک ها) روی کیک را یک دایره برمی داریم به طوری که با اطراف آن حدود ۲ سانتی متر فاصله داشته باشد و داخل کیک را خالی می کنیم توجه کنید که ته و اطراف کیک سوراخ نشود و تقریبا به قطر یک سانتیمتر باقی بماند . سپس ۱۰۰ گرم کره را ذوب می کنیم و به ته و اطراف کیک می مالیم و کیک را ۱۵ دقیقه تا ۲۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا کمی برشته شود و بعد داخل آن را با مواد زیر پر میکنیم: مواد داخل شارلوت: ۱. سیب درختی ۱ کیلو گرم ۲. ژله آماده توت فرنگی یک بسته ۳. ژله بی رنگ یک بسته نکته : می توان با آب سیب ژله تهیه کرد ۴. خامه ۳ تا ۴ سیر ۵. خلال پسته و بادام ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری ۶. کشمش سبز ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری ۷. شکر یک پیمانه طرز تهیه: سیب را پوست می کنیم و چهار قاچ می کنیم ، مغز سیب را در می آوریم و سیب را نازک ورقه می کنیم ، بعد سیب ورقه شده را در ظرفی می ریزیم و یک پیمانه شکر و یک پیمانه آب و یکی دو قاشق آبلیمو داخل سیب می ریزیم بعد روی اجاق قرار می دهیم تا جوش بیاید و کمی نرم بشود ، بعد سیب را در صافی می ریزیم تا آب گرفته شود ، دو ورقه ژلاتین را خرد می کنیم و دو تا سه قاشق سوپخوری آب جوش روی آن می ریزیم ، بعد ظرف ژلاتین را روی بخار آب قرار می دهیم تا ژلاتین کامل حل شود . سپس یک پیمانه از آب سیب را با ژلاتین حل شده مخلوط می کنیم و در جای خنک می گذاریم تا ژله کمی بسته شود (با این عمل احتیاج به ژله بی رنگ حاضر نداریم) ژله توت فرنگی را در ظرفی می ریزیم و ۲ پیمانه آب جوش را به تدریج روی ژله می ریزیم و به هم میزنیم تا ژله توت فرنگی نیز در آب جوش حل بشود ، این ژله را هم در جای خنکی می گذاریم تا کمی بسته شود. خامه را با ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری پودر قند و کمی وانیل مخلوط می کنیم و بهتر این است که ظرف خامه را بر روی یخ بگذارید و بزنید تا خامه سفت شود و فرم بگیرد. ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری از خامه و کمی هم از سیب های پخته شده را کنار می گذاریم و ژله سیب و توت فرنگی را که کمی بسته شده به هم می زنیم و داخل کیک را به این طریق که یک ورقه ژله توت فرنگی و کمی خامه و کمی خلال پسته و بادام و کشمش روی خامه می پاشیم و بعد یک ورقه سیب و یک ورقه ژله سیب و باز کمی خامه و کمی خلال پسته و بادام و کشمش روی خامه می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم ، باید داخل کیک با این مواد پر شود بعد در کیک را که بریده کنار گذاشته ایم روی آن قرار می دهیم و با خامه و مقدار سیبی که کنار گذاشته ایم روی کیک را تزئین می کنیم و شارلوت را در یخچال قرار می دهیم تا مواد داخل شارلوت کاملا بسته شود و بهم بچسبد. باید توجه داشت که آخرین قسمت ژله را در آخر کار روی خامه داخل کیک می ریزیم تا در کیک به ژله بچسبد و موقع بریدن از هم جدا نشود. در صورتی که ژله بی رنگ مصرف کنیم ژله را در دو پیمانه آب جوش حل می کنیم و می گذاریم کمی بسته شود بعد به جای ژله سیب مصرف می نمائیم.
Ali maleki بازدید : 216 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم – تخم مرغ 6 عدد – شکر 125 گرم یا 2/1 پیمانه سرپر - آرد 100 گرم – آرد ذرت 25 گرم – بکینگ پودر 4/1 قاشق چایخوری – وانیل 8/1 قاشق چایخوری – پودر کاکائو 15 گرم یا 3 قاشق سوپخوری – خامه فرم گرفته 500 گرم طرز تهیه زرده و سفیده را از هم جدا می کنیم زرده را با شکر و وانیل خوب می زنیم تا سبک و کرم رنگ شود.سفیده ها را جداگانه می زنیم تا کاملا فرم بگیرد سپس آرد ، آرد ذرت و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده الک می کنیم زرده و سفیده ها را با هم مخلوط کرده آرد را کم کم اضافه می کنیم مایه را داخل سینی رولت که کاغذ انداخته ایم می ریزیم و در فر گرم شده با دمای 250 درجه سانتیگراد به مدت 8 الی 10 دقیقه می پزیم بعد از سرد شدن با خامه فرم گرفته پوشانده لوله می کنیم. می توانیم کمی کاکائو به 4/1 مواد اضافه کرده اول لایه قهوه ای را پهن کرده کمی می پزیم بعد لایه سفید را می پزیم.
Ali maleki بازدید : 212 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم تخم مرغ=5 عدد شکر=150 گرم آبجوش=2/1 استکان شربت=4/1 استکان آرد=150 گرم خامه فرم گرفته=بمقدار لازم شکلات برای تزئین=بمقدار لازم طرز تهیه زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. زرده ها را شکر مخلوط کرده و با همزن برقی بزنید. آبجوش را به آن اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مایه سفید و غلیظ شود. شربت را به این مواد بیفزایید. سفیده ها را نیز جداگانه بزنید تا فرم بگیرد. بعد زرده و سفیده را با هم مخلوط کنید. آرد را به مخلوط زرده و سفیده تخم مرغ بیفزایید و همه مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید. کف یک سینی 40 در 60 سانتیمتری را کاغذ بیندازید. مایه را روی کاغذ بریزید و با پالت روی آن را صاف کنید و در فری که با آخرین درجه گرم کرده اید،به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا بپزد. بعد از اینکه نان رولت را از فر خارج کردید،روی آن را بپوشانید تا خنک شود. رولت را روی یک کاغذ روغنی برگردانید. سپس آن را لوله کنید و به مدت 1 ساعت کنار بگذارید. بعد از یک ساعت، نان را باز کنید و سطح آن را با خامه فرم گرفته بپوشانید و دوباره آن را لوله کنید و در ظرف مورد نظرتان قرار دهید. روی رولت را با شکلات یا خامه به دلخواه تزئین کنید.
Ali maleki بازدید : 218 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم : سبزي معطر (گشنيز ، جعفري ، برگ سير تازه) 400 گرم پياز رنده شده متوسط 1 عدد گردو پودر شده 100 گرم رب انار 2 قاشق سوپخوري نمك و فلفل و ادويه به ميزان لازم زعفران دم شده به ميزان لازم مرغ 1 عدد (5/1 كيلو گرم) الو 10 تا 15 عدد زرشك 3 قاشق سوپخوري چگونگی تهیه : پياز رنده شده را تفت مي دهيم تا كمي طلايي بشود بعد سبزي خرد شده را اضافه كرده كمي تفت مي دهيم . آلو خرد شده و زرشك را اضافه كرده نمك و فلفل و ادويه را اضافه مي كنيم . رب انار را اضافه مي كنيم و بعد گردو را اضافه مي كنيم . تمامي مواد را خوب مخلوط كرده درون شكم مرغ را با اين مواد پر كرده و آنرا مي دوزيم . مرغ را درون روغن سرخ كرده و با چند عدد آلو و كمي آب مي گذاريم بپزد.
Ali maleki بازدید : 206 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم : گوشت گوسفند 500 گرم جگر سفید 200 گرم ادویه 2 قاشق مربا خوری جگر سفید 1 عدد پیاز 4 عدد زردچوبه قدری فلفل قدری نمک قدری طرز تهیه: گوشت گردن گوسفند باشد , اگر موجود بود , جگر سفید گوسفند پخته و چرخشده باشد , ادویه اصفهانی باشد , نان سنگک باشد . گوشت را با 2 عدد پیاز و ادویه می گذاریم بپزد , جگر سفید را هم پس از پختن چرخ و سرخ می کنیم , گوشت پخته شده را با 2 عدد پیاز باقی مانده چرخ می کنیم و نمک و فلفل و زرد چوبه را به میزان لازمه و علاقه شخصی به گوشت اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم , سپس در یک تابه کوچک و یا کفگیر مخصوص بریانی اصفهانی , کمی روغن ریخته بطوریکه کف آن چرب و داغ شود , هر بریانی را به اندازه همبرگر یا به شکل بیضی کف ظرف پهن می کنیم و روی حرارت می گیریم کمی که داغ شد روی یک تکه نان سنگک یک قاشق از آب غلیظ گوشت می ریزیم که فقط نان کمی مرطوب شود , بعد دارچین روی نان مرطوب ریخته و بریانی را روی نان بر می گردانیم و مقداری سبزی معطر ( ریحان , نعناع و ترخان خشک و پودر شده ) روی آن می ریزیم , در پایان مقداری جگر پخته و سرخ شده کنار بریانی می ریزیم .
Ali maleki بازدید : 216 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم سيب‌زميني دو عدد پياز خردشده يك عدد تخم‌مرغ سه عدد شنبليله خشك شده نصف پيمانه آرد يك قاشق چايخوري روغن سه قاشق غذاخوري نمك، فلفل و زردچوبه به ميزان لازم آب دو پيمانه اشکنه سیب زمینی طرز تهيه پياز را در روغن كمي سرخ كرده بعد آرد، فلفل، زردچوبه و نمك را اضافه كرده و هم مي‌زنيم. سيب‌زميني‌ نگيني شده و سبزي را اضافه كرده، بعد آب را به آن مي‌افزاييم و مي‌گذاريم غذا نيم‌پز شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را در غذا شكسته و در ظرف را مي‌گذاريم تا پس از 10 دقيقه غذا جا بيفتد.
Ali maleki بازدید : 211 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم كدو يك كيلوگرم گوجه‌فرنگي رنده‌شده نيم كيلوگرم پياز دو عدد انار دانه‌‌شده يا زرشك دو قاشق غذاخوري نمك و فلفل به ميزان لازم آب نارنج يك قاشق غذاخوري کدو ترشک طرز تهيه ابتدا پياز را خلالي خرد كرده و در تابه تفت مي‌دهيم، كدوها را حلقه حلقه كرده به پياز اضافه مي‌كنيم كمي كه كدوها پخته شد گوجه‌‌فرنگي را به همراه نمك، فلفل و انار يا زرشك به مواد مي‌افزاييم و كاملا هم مي‌زنيم تا مواد جذب هم شوند. (در اين مرحله در صورت تمايل مي‌توانيد آب نارنج اضافه كنيد.) سپس به مدت 20 دقيقه روي حرارت ملايم قرار مي‌دهيم تا بپزد.
Ali maleki بازدید : 217 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم گردوي ساييده‌شده 200 گرم گوجه‌فرنگي چهار عدد پيازبزرگ يك عدد سير سرخ كرده يك قاشق مرباخوري رب انار يك قاشق سوپخوري بادنجان پنج عدد زردچوبه نصف قاشق چايخوري فلفل سياه نصف قاشق چايخوري نمك به ميزان لازم آب پنج پيمانه فسنجان بادنجان (تیل قاتق) طرز تهيه گوجه ‌فرنگي را پوست كنده و نگيني خرد مي‌كنيم و با كمي‌روغن تفت مي‌دهيم. پياز را رنده كرده و به گوجه ‌فرنگي اضافه مي‌كنيم. گردو و رب‌انار را به مواد افزوده و به مدت پنج دقيقه تفت داده، آب را داخل مواد مي‌ريزيم. نمك، فلفل و زرد چوبه را اضافه مي‌كنيم و يك ساعت و نيم زمان لازم دارد تا خورش جا بيفتد. (در صورت تمايل مي‌توان سير سرخ كرده نيز در خورش ريخت.) بادنجان را از وسط نصف كرده و سرخ مي‌كنيم و درون خورش مي‌ريزيم. نكته: بهتر است اين خورش در قابلمه رويي آماده شود. تيل به معني گل و قاتق به معني خورش مي‌باشد. نام اين غذا به خاطر رنگ آن است و از غذاهای محلی استان مازندران می باشد.
Ali maleki بازدید : 232 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم گوشت 200 گرم گردو 50 گرم سبزي ( تره، جعفري و گشنيز) يك پيمانه پياز خلالي‌شده نصف پيمانه رب گوجه‌فرنگي دو قاشق غذاخوري رب انار دو قاشق غذاخوري آب انار دو قاشق غذاخوري آب نصف پيمانه گمج کباب طرز تهيه ابتدا گوشت‌ها را مربعي شكل خرد كنيد سپس گردو ساييده شده و سبزي خردشده را به همراه پياز، رب انار، رب گوجه‌فرنگي و آب انار به گوشت اضافه كنيد و در آخر به مخلوط آب اضافه كرده و داخل قابلمه يا گمج (ديگ گِلي مخصوص استان گيلان) بريزيد و روي حرارت ملايم قرار دهيد. بعد از دو ساعت غذا آماده مي‌شود.
Ali maleki بازدید : 214 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم برای چهار نفر بادنجان سه عدد گوجه‌فرنگي پنج عدد پياز چهار عدد سيب‌زميني دو عدد فلفل دلمه‌اي رنگي دو عدد رب گوجه‌فرنگي دو قاشق سوپخوري زردچوبه، نمك و فلفل سياه به ميزان لازم عصاره مرغ يك عدد كره 50 گرم یتیمچه طرز تهيه بادنجان‌، پياز و سيب‌زميني را پوست گرفته همراه با گوجه‌فرنگي حلقه حلقه كرده، درون ظرف مي‌ريزيم. كمي زردچوبه، نمك و فلفل‌سياه روي آن مي‌پاشيم. رب گوجه‌فرنگي را كه از قبل با كره كمي تفت داده بوديم روي مواد مي‌زنيم و مي‌گذاريم خوب جوش بيايد سپس فلفل دلمه‌اي حلقه حلقه شده را در آخر روي مواد مي‌گذاريم، عصاره مرغ را در اين مرحله اضافه مي‌كنيم تا زماني كه جا بيفتد. نكته:به دليل اين‌كه گوشت در مواد اوليه اين غذا استفاده نشده به يتيمچه معروف شده است.
Ali maleki بازدید : 238 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم گوجه فرنگی ۴۰۰ گرم بادنجان سه عدد گردوي آسياب‌شده يك پيمانه كره 100 گرم سيرداغ سه قاشق غذاخوري زردچوبه، فلفل و نمك به ميزان لازم تخم‌مرغ دو عدد سير دو حبه میرزا قاسمی با گردو طرز تهيه بادنجان را كباب پز كرده و بعد از ساطوري‌ كردن با يك ليوان آب و دو حبه سير مي‌گذاريم خوب بپزد. سپس گردو را جداگانه تفت داده و به بادنجان اضافه مي‌كنيم. بادنجان و گردو بايد به روغن بيفتد، سپس گوجه‌فرنگي‌ها را نگيني كرده و با كره و سيرداغ تفت مي‌دهيم و با ادويه‌ها به مواد بالا اضافه مي‌كنيم. بايد حرارت ملايم باشد تا كاملا گوجه‌فرنگي‌ها و بادنجان له شود. تخم‌مرغ‌ها را جداگانه نيمرو كرده و روي ميرزاقاسمي آماده شده مي‌گذاريم. نكته: اين غذا اگر به همراه اشپل ماهي سرو شود، خوشمزه‌تر خواهد بود.
Ali maleki بازدید : 201 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم گردو 100 گرم پياز سرخ‌شده سه قاشق غذاخوري بادنجان يك عدد پوست هندوانه‌ رنده‌شده يك پيمانه گوجه‌فرنگي رنده‌شده يك پيمانه رب انار دو قاشق غذاخوري رب گوجه‌فرنگي يك قاشق غذاخوري گلپر، نمك و فلفل به ميزان لازم شش انداز طرز تهيه قسمت سفيد هندوانه كه مابين پوست سبز و قسمت قرمز هندوانه است را گرفته و رنده كنيد و با يك قاشق روغن در قابلمه سرخ كرده تا بپزد، سپس گوجه‌فرنگي را به آن بيفزاييد. بادنجان را نگيني خرد كرده و سرخ كنيد و در انتها گردو ساييده شده را با رب انار، گوجه‌فرنگي، پيازداغ، ادويه و بادنجان به مخلوط اضافه كرده، بگذاريد تا دو ساعت به آرامي بجوشد تا غليظ شود.
Ali maleki بازدید : 218 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم آرد بربري يك كيلوگرم بيكينگ‌پودر و زعفران از هر کدام 1/4 قاشق چايخوري زردچوبه 1/8 قاشق چايخوري تخم‌مرغ سه عدد مايه خمير يك قاشق مرباخوري كره 200 گرم شكر يك پيمانه مخلوط روغن جامد و مايع و شیر به ميزان لازم نان اردک طرز تهيه آرد، تخم‌مرغ، شير، بيكينگ‌پودر، شكر، زردچوبه، زعفران، كره، روغن و مايه خمير را با هم مخلوط مي‌كنيم و روي مواد نايلون كشيده و به مدت يك ساعت كنار مي‌گذاريم تا مايه خمير عمل بيايد. سپس يك چونه از خمير را برداشته با وردنه صاف كرده از وسط با چاقو به چهار قسمت تقسيم مي‌كنيم بعد يكي يكي سرخ مي‌كنيم.نان محلی استان زنجان
Ali maleki بازدید : 206 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم برنج چهار پيمانه پياز درشت يك عدد پياز ريز (مخصوص ترشي) 20 عدد زردچوبه سه قاشق سوپخوري نمك به ميزان لازم كشمش پلويي و آلو بخارا از هر کدام يك پيمانه روغن چهار قاشق سوپخوري مکش طرز تهيه پياز درشت را نگيني خرد كرده با روغن تفت دهيد تا سبك شود، زردچوبه را اضافه كرده، برنج را شسته و به صورت كته بپزيد وقتي آب برنج جوش آمد نمك، پياز و زردچوبه را به برنج اضافه كرده و كاملا مخلوط كنيد تا برنج طلايي شود، شعله را ملايم كرده تا آب برنج كشيده شود. توجه داشته باشيد تا اين مرحله در قابلمه باز باشد. حال ميان برنج را گود كرده و پيازهاي ريز را پوست كنده شسته سپس ميان برنج قرار دهيد. آلو و كشمش را بشوييد و هر كدام را گوشه‌اي از برنج بريزيد، سپس بگذاريد دم بكشد. نكته: اين غذا با خيار شور و گوجه‌فرنگي بسيار لذيذ است.
Ali maleki بازدید : 199 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
کویی تره از غذاهای محلی استان گیلان می باشد. مواد لازم كدو حلوايي نصف عدد سير سه حبه گردو 150 گرم رب انار و رب گوجه فرنگی و شکر از هر کدام دو قاشق غذاخوري نمك، فلفل، زردچوبه، گلپر و ادويه و آب به ميزان لازم کویی تره طرز تهيه سير را له و با روغن سرخ كرده بعد كدوي پخته شده را پوست گرفته و به صورت پوره در آوريد و در همان روغن سرخ كنيد. گردوي ساييده‌شده، رب انار، رب گوجه‌فرنگي، آب، نمك، فلفل، زردچوبه و شكر را در قابلمه بريزيد و به مدت دو ساعت با حرارت ملايم بجوشانيد. كدو، سير، گلپر و ادويه را به آن اضافه كرده و هم بزنيد تا يك مخلوط غليظي به دست آيد.
Ali maleki بازدید : 206 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
بادنجان پلو از غذاهای محلی روستایی نزدیک قزوین می باشد به نام یرک مواد لازم برنج يك كيلوگرم بادنجان حلقه شده يك كيلوگرم پياز سرخ‌شده يك پيمانه گوشت چرخ‌كرده 500 گرم گوجه‌فرنگي حلقه‌شده دو پيمانه يا پنج عدد رب گوجه‌فرنگي دو قاشق غذاخوري روغن نصف پيمانه نمك، ادويه و زردچوبه به ميزان لازم بادنجان پلو طرز تهيه بادنجان‌ها را سرخ كرده و كنار مي‌گذاريم سپس با پياز داغ و كمي گوجه‌فرنگي، گوشت تفت می‌دهیم. مي‌توانيم به همان گوشت سر‌خ‌شده، رب گوجه‌فرنگي را هم اضافه كنيم سپس برنج را شسته آبكش كرده و از ته قابلمه لابه‌لاي آن گوشت، بادنجان و گوجه‌فرنگي را قرار داده و نصف ليوان روغن و آب ريخته و آن را دم مي‌كنيم.
Ali maleki بازدید : 211 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم بز قورمه غذای کرمانی گوشت ماهيچه 500 گرم سيب زميني پخته شده 250 گرم نخود و لوبیا سفید از هر کدام 100 گرم پياز 150 گرم سير يك حبه کشک ساييده‌شده 250 گرم زعفران آب‌كرده يك قاشق سوپخوري نمک، فلفل و زردچوبه به ميزان لازم سير و پياز داغ و مغز گردو به ميزان لازم بز قورمه طرز تهيه گوشت، نخود، لوبيا، زردچوبه، پياز و سير کوبيده را با حدود دو و نيم ليوان آب مخلوط کرده و روي حرارت قرار دهيد تا به جوش آيد سپس حرارت را کم كرده تا مواد پخته شوند. پس از پخته شدن مواد، سيب‌زميني را اضافه و آنها را با گوشت‌کوب کاملا نرم كنيد. کشک، زعفران، نمک و فلفل را به مواد افزوده و در ظرف مورد نظر کشيده و روي آن را با سير و پياز داغ، زعفران و گردو تزئين کرده و سرو کنيد.

تعداد صفحات : 5

درباره ما
شما می توانید طرز تهیه تمام غذاهای اصیل ایرانی و بهترین غذاهای خارجی را در این سایت مشاهده کنید . من علی ملکی مدیر سایت آرزو دارم که توانسته باشم سایتی مطابق با میل شما اراعه کرده باشم . موفق باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    از سایت راضی هستین یا نه ؟!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 171
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 939
  • بازدید ماه : 1,869
  • بازدید سال : 28,175
  • بازدید کلی : 115,381
  • کدهای اختصاصی

    alexa rank

    google rank

    yahoo rank

    منو سایت