loading...
بهترین سایت آشپزی در ایران
Ali maleki بازدید : 220 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم: - روغن مایع=50 گرم - پیاز= یک عدد (100 گرم) - بلدرچین= 4 عدد - زردچوبه= نصف قاشق چایخوری - چاشنی خورشت مگی= یک بسته - آب= 250 میلی لیتر - نمک= نصف قاشق چایخوری - آب پرتقال= 250 میلی لیتر - نشاسته ذرت= 2 قاشق غذاخوری - شکر=100 گرم - خلال پوست پرتقال =2 قاشق غذاخوری - پرتقال= 2 عدد بزرگ طرز تهیه ۱. روغن را حرارت داده و پیاز بسیار ریز خرد شده را در روغن تفت دهید تا طلایی شود. ۲. بلدرچین را جداگانه پخته، به پیاز سرخ شده اضافه کرده و 5 دقیقه تفت دهید. ۳. زردچوبه را اضافه کنید. ۴. چاشنی خورشت مگی را اضافه کنید. ۵. آب را افزوده و یک ساعت حرارت دهید. ۶. خورشت را بچشید و در صورت نیاز نمک اضافه کنید. ۷. آب پرتقال و نشاسته ذرت را با یکدیگر مخلوط کرده و 10 دقیقه حرارت دهید و مرتب هم بزنید. شکر را اضافه کرده و هم زدن و حرارت دادن را ادامه دهید تا سس غلیظی حاصل شود. خلال پوست پرتقال را افزوده و 5 دقیقه حرارت دهید. سس آماده است. ۸. سس را به مواد قبل اضافه کنید و 5 دقیقه حرارت دهید. ۹. پرتقال ها را پوست کنده، برش دهید و بر روی بلدرچین ها قرار دهید. ۱۰. ۲ دقیقه حرارت دهید، برش های پرتقال را سریعا خارج کنید و برای تزئین ظرف در اطراف بلدرچین ها استفاده کنید

Ali maleki بازدید : 212 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم: - کره یا روغن = یک قاشق غذاخوری - پیاز= 1 عدد - قارچ =150 گرم - مرغ=350 گرم - زردچوبه - برنج - سوپ جو ترکمن مگی = 1عدد - آب = 800 میلی لیتر (3.5 لیوان) طرز تهیه: 1 یک قاشق غذاخوری کره یا روغن را در یک قابلمه بزرگ بریزید. 2 1 عدد پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و حدود 4-3 دقیقه روی حرارت متوسط سرخ کنید. 3 150 گرم قارچ را که به چهار قسمت تقسیم شده اند بعلاوه 350 گرم مرغ بدون استخوان که به قطعات کوچک بریده شده را با کمی زردچوبه به محتویات ظرف اضافه کنید و به مدت 3-2 دقیقه سرخ کنید. 4 اجازه دهید آب به جوش بیاید تا خوراک آماده شود. 5 غذا را با برنج صرف کنید.

Ali maleki بازدید : 207 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم : کشمش سیاه 1 پیمانه پیازچه خرد شده 3 عدد سیب متوسط ( پوست کنده و رنده شده ) 1 عدد پودر زنجبیل 1 قاشق چایخوری آرد سوخاری نصف پیمانه فیله سینه مرغ 14 عدد(5/1 کیلو ) آب پرتقال 2/1 پیمانه روغن مایع یا زیتون 2 قاشق سوپخوری بادام پوست گرفته و بو داده 3/1 پیمانه مربای آلو 4/1 پیمانه دارچین 2/1 قاشق چایخوری آب مرغ 2/1و 1 پیمانه نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم مواد لازم : 1- کشمش، پیازچه، سیب، زنجبیل و آرد سوخاری را درون کاسه با هم مخلوط کرده . 2- هر یک از فیله های مرغ را کمی با بیفتیک کوب می کوبیم تا پهن شود . بعد از موادی که تهیه کرده ایم را روی فیله ها قرار می دهیم و فیله ها را لوله می کنیم و هر یک را با یک خلال دندان محکم می کنیم . 3- روغن را در یک قابلمه نچسب ریخته و فیله ها را به آرامی درون روغن قرار می دهیم تا سرخ شود و بعد آنها را در بشقابی چیده و کنار می گذاریم . 4- بادام، آب پرتقال، مربا، دارچین، آب مرغ، نمک و فلفل سیاه را درون همان قابلمه بریزید و بگذارید مایه به جوش بیاید سپس فیله ها را مجددا در داخل قابلمه می چینیم و به مدت 20 دقیقه می گذاریم با حرارت ملایم بپزد و جا بیافتد . 5- فیله ها را درون بشقاب چیده و خلال های دندان را از آنها خارج می کنیم و روی آن را با بادام و پیازچه تزیین می کنیم .

Ali maleki بازدید : 211 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم: سينه مرغ 1 عدد هويج فرنگي 2 عدد کدو سبز 1 عدد فلفل دلمه اي سبز 1 عدد فلفل دلمه اي قرمز 1 عدد پياز 1 عدد کرفس 2 شاخه روغن مايع يک دوم پيمانه زنجبيل يک دوم قاشق چايخوري نمک و فلفل به ميزان لازم سس سويا 3 قاشق سوپخوري طرز تهيه: تمام سبزيجات را به صورت رشته اي خرد کنيد. سينه مرغ را هم به صورت رشته اي خرد کنيد و جداگانه تفت دهيد. سپس تمام سبزيجات را نيز با حرارت کم و مدت زمان کوتاه تفت دهيد و بعد مرغ را به آن اضافه کنيد. در آخر، ادويه جات و سس سويا را به غذا اضافه کنيد. بهتر است اين غذا گرم سرو شود.

Ali maleki بازدید : 241 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم: مرغ 1 عدد (یک و نیم کیلویی) پودر سوخاری 2 پیمانه آرد گندم 1 پیمانه ادویه سوخاری* 2 قاشق سوپخوری آب یخ یک ظرف بزرگ آب لیمو 2 قاشق سوپخوری روغن مایع به میزان لازم طرز تهیه: مرغ را به 8 قسمت تقسیم کنید و دقت داشته باشید که پوست مرغ را نَکَنید. تکه¬های مرغ را با آب لیمو مزه دار کنید و بعد نیمی از ادویه سوخاری را به مرغ اضافه کنید تا طعم دار شود. سپس نیم دیگر ادویه را به آرد سوخاری بیفزایید. بعد از این مرحله، مرغ ها را یک ساعت در ظرف دربسته در یخچال قرار دهید. پس از این مدت، مرغ را ابتدا در ظرفی حاوی آرد گندم بغلتانید و خارج کنید. سپس تکه های مرغ آغشته به آرد را درون ظرفی که محتوی آب یخ است قرار دهید. بعد هر تکه از مرغ را در ظرفی که محتوی مخلوط آرد سوخاری و ادویه است بغلتانید. این کار را با حرکت دادن مرغ در ظرف آرد سوخاری انجام دهید تا گوشت مرغ به شکل پولک های ماهی درآید و در اصطلاح پولکی شود. سپس در یک زودپز یک و نیم پیمانه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کاملاً داغ شود. در این مرحله، تکه های مرغ را درون روغن داغ بیندازید و در زودپز را ببندید و برای 5 دقیقه به آن زمان دهید تا یک طرف مرغ ها برشته شود. سپس در زودپز را باز کنید و مرغ ها را زیر و رو کنید و دوباره در زودپز را ببندید و 5 دقیقه دیگر زمان دهید تا مرغ ها کاملاً سوخاری شوند. مرغ ها را از زودپز خارج کنید و با سس کچاپ سرو کنید. * ادویه سوخاری شامل: پودر تخم گشنیز یک قاشق سوپخوری، پودر فلفل قرمز یک قاشق سوپخوری، پودر سیر یک قاشق سوپخوری، پودر فلفل سیاه یک قاشق سوپخوری، پودر زنجفیل یک قاشق چایخوری، جوهر لیمو یک قاشق چایخوری، پودر فلفل سفید یک قاشق چایخوری و نمک 2 قاشق سوپخوری می باشد.

Ali maleki بازدید : 210 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم براي 4 نفر: فيله مرغ 4 عدد پنير موتزارلا يا پنير چدار رنده شده يک چهارم پيمانه ژامبون گوشت 4 ورقه سس خردل 1 قاشق چايخوري روغن مايع يک چهارم پيمانه آرد سوخاري نصف پيمانه تخم مرغ زده 1 عدد طرز تهيه: ابتدا فيله ها را با استيک کوب بکوبيد تا کمي مسطح شوند. سپس روي هر ورقه فيله يک ورقه ژامبون بگذاريد و اضافه هاي اطراف ژامبون را ببريد تا هم شکل و اندازه فيله ها شوند. بعد روي ژامبون ها مقداري خردل بماليد و فيله ها را از وسط تا کنيد تا ژامبون وسط آنها قرار بگيرد. سپس در کاسه اي آرد سوخاري و پنير را با هم مخلوط کنيد. فيله ها را در در مخلوط آرد و پنير فرو ببريد و سپس در تخم مرغ زده فرو کنيد. در تابه اي روغن را داغ کرده و فيله ها را در آن سرخ کنيد. براي سرخ کردن هر طرف فيله ها، حدود 4 دقيقه کافي است تا طلايي و برشته شوند. در آخر، بعد از سرخ شدن، آنها را روي کاغذ خشک کن مخصوص بگذاريد تا روغن اضافي آن گرفته شود.

Ali maleki بازدید : 212 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

سرو برای 4 نفر مواد لازم: مرغ درسته 1 عدد متوسط آب پیاز 1 پیمانه سیر له شده 2 حبه جوز هندی یک دوم قاشق چای خوری ( جوز بویا ) زنجفیل 1 قاشق چای خوری نمک 1 قاشق چای خوری پودرتخم گشنیز یک دوم قاشق چای خوری هویج 3 عدد متوسط پیاز حلقه شده 2 عدد متوسط آب 1 پیمانه طرز تهیه: ابتدا مرغ را از استخوان جدا کنید و پوست آن را سالم درآورید. مرغ بی استخوان را 24 ساعت در آب، پیاز، سیر له شده، جوز هندی، زنجفیل، نمک و پودر تخم گشنیز بخوابانید و بعد از گذشت این مدت، مرغ را با پوست و درسته به حالت فشرده رول کنید و با نخ ببندید. در کف ماهی تابه، حلقه های هویج و پیاز را بچینید و یک پیمانه آب روی آن بریزید و یک و نیم ساعت در فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد بپزید. بعد از خنک شدن کامل، کالباس مرغ را برش بزنید.

Ali maleki بازدید : 215 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم: گوشت شترمرغ 500 گرم سیر له شده 2 حبه آب لیموترش 4 قاشق سوپخوری روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری فلفل قرمز تازه 1 عدد پودر زیره سبز 1 قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز 1 قاشق چایخوری برگ بو 8 عدد نمک و فلفل سیاه به میزان لازم فلفل های رنگی کوچک به تعداد لازم سیخ چوبی به تعداد لازم مواد لازم برای سالاد: زیتون سبز یک پیمانه پیاز قرمز 1 عدد گوجه فرنگی فیله شده 4 عدد فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری نمک به میزان لازم طرز تهیه: ابتدا گوشت ها را در اندازه های یک در چهار سانتیمتری برش دهید. در ظرفی آب لیموترش، روغن زیتون ،سیر له شده، فلفل قرمز خرد شده، پودر زیره سبز، پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاه را مخلوط کنید. سپس گوشت ها را دو ساعت در این مواد قرار دهید و با درپوش در یخچال بگذارید. پس از این مدت، گوشت ها را به سیخ بکشید و بین هر تکه گوشت یک عدد برگ بو قرار دهید. برای این کار لازم است برگ بوها را 2 ساعت در آب ولرم قرار دهید تا تازه شود و آنها را راحت از سیخ رد کنید. در ضمن، می توانید بین گوشت ها از فلفل های رنگی نیز استفاده کنید. (در صورتی که برگ بو در دسترس نداشتید می توانید از برگ درخت نارنگی، نارنج یا پرتقال نیز استفاده کنید.) سپس می توانید کباب ها را روی حرارت مستقیم آتش، کباب کنید و با سالسای گوجه فرنگی و زیتون آن را سرو کنید. طرز تهیه سس سالسا: زیتون سبز، پیاز، فیله گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای قرمز را ریز خرد کنید و در ظرفی همراه با روغن زیتون و نمک آن را مخلوط کنید و سرو کنید.

Ali maleki بازدید : 208 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم : ساق مرغ ۴ عدد ادويه کاري ۲ قاشق سوپخوري(با کمي نمک مخلوط شود ) چيپس خورد شده ۱ پيمانه تخم مرغ کمي زده شده ۲ عدد طرز تهيه : با مقدار خيلي کمي آب ادويه کاري را به صورت خمير در آورده و روي سطح ساق ها بماليد بعد به آرامي در تخم مرغ زده شده بغلطانيد و بعد در چيپس خورد شده بغلطانيد بعد فر را از يک ربع قبل روي ۱۸۰ درجه سانيگراد روشن کنيد و ساق ها را در يک ظرف نسوز بچينيد بعد در فر بگذاريد به مدت ۴۰ دقيقه تا کاملا طلايي بشه يادتون نره که ظرف رو کمي چرب کنيد بعد با سس کچاب ميل کنيد

Ali maleki بازدید : 216 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم : گوشت سینه مرغ 350 گرم سفیده تخم مرغ زده شده 2 عدد عسل 1 قاشق سوپخوری چیپس خورد شده 1 بسته فلفل یک چهارم قاقشق چایخوری سویا سس 2 قاشق سوپخوری سیر رنده شده 1حبه طرز تهیه: سینه مرغ را به صورت قطعات باریک بریده،سپس قطعات مرغ را در مخلوط سفیده تخم مرغ وسویا سس و عسل و سیر گذاشته، پس از بیرون آوردن از این مخلوط ، قطعات مرغ را در مخلوط چیپس و فلفل می غلطانیم، بعد قطعات مرغ را در روغن فراوان با حرارت ملایم سرخ میکنیم و در صورت تمایل با یک سس تند سرو می کنیم .

تعداد صفحات : 17

درباره ما
شما می توانید طرز تهیه تمام غذاهای اصیل ایرانی و بهترین غذاهای خارجی را در این سایت مشاهده کنید . من علی ملکی مدیر سایت آرزو دارم که توانسته باشم سایتی مطابق با میل شما اراعه کرده باشم . موفق باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    از سایت راضی هستین یا نه ؟!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 171
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 898
  • بازدید ماه : 1,828
  • بازدید سال : 28,134
  • بازدید کلی : 115,340
  • کدهای اختصاصی

    alexa rank

    google rank

    yahoo rank

    منو سایت