loading...
بهترین سایت آشپزی در ایران
Ali maleki بازدید : 217 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم گردوي ساييده‌شده 200 گرم گوجه‌فرنگي چهار عدد پيازبزرگ يك عدد سير سرخ كرده يك قاشق مرباخوري رب انار يك قاشق سوپخوري بادنجان پنج عدد زردچوبه نصف قاشق چايخوري فلفل سياه نصف قاشق چايخوري نمك به ميزان لازم آب پنج پيمانه فسنجان بادنجان (تیل قاتق) طرز تهيه گوجه ‌فرنگي را پوست كنده و نگيني خرد مي‌كنيم و با كمي‌روغن تفت مي‌دهيم. پياز را رنده كرده و به گوجه ‌فرنگي اضافه مي‌كنيم. گردو و رب‌انار را به مواد افزوده و به مدت پنج دقيقه تفت داده، آب را داخل مواد مي‌ريزيم. نمك، فلفل و زرد چوبه را اضافه مي‌كنيم و يك ساعت و نيم زمان لازم دارد تا خورش جا بيفتد. (در صورت تمايل مي‌توان سير سرخ كرده نيز در خورش ريخت.) بادنجان را از وسط نصف كرده و سرخ مي‌كنيم و درون خورش مي‌ريزيم. نكته: بهتر است اين خورش در قابلمه رويي آماده شود. تيل به معني گل و قاتق به معني خورش مي‌باشد. نام اين غذا به خاطر رنگ آن است و از غذاهای محلی استان مازندران می باشد.
Ali maleki بازدید : 232 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم گوشت 200 گرم گردو 50 گرم سبزي ( تره، جعفري و گشنيز) يك پيمانه پياز خلالي‌شده نصف پيمانه رب گوجه‌فرنگي دو قاشق غذاخوري رب انار دو قاشق غذاخوري آب انار دو قاشق غذاخوري آب نصف پيمانه گمج کباب طرز تهيه ابتدا گوشت‌ها را مربعي شكل خرد كنيد سپس گردو ساييده شده و سبزي خردشده را به همراه پياز، رب انار، رب گوجه‌فرنگي و آب انار به گوشت اضافه كنيد و در آخر به مخلوط آب اضافه كرده و داخل قابلمه يا گمج (ديگ گِلي مخصوص استان گيلان) بريزيد و روي حرارت ملايم قرار دهيد. بعد از دو ساعت غذا آماده مي‌شود.
Ali maleki بازدید : 214 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم برای چهار نفر بادنجان سه عدد گوجه‌فرنگي پنج عدد پياز چهار عدد سيب‌زميني دو عدد فلفل دلمه‌اي رنگي دو عدد رب گوجه‌فرنگي دو قاشق سوپخوري زردچوبه، نمك و فلفل سياه به ميزان لازم عصاره مرغ يك عدد كره 50 گرم یتیمچه طرز تهيه بادنجان‌، پياز و سيب‌زميني را پوست گرفته همراه با گوجه‌فرنگي حلقه حلقه كرده، درون ظرف مي‌ريزيم. كمي زردچوبه، نمك و فلفل‌سياه روي آن مي‌پاشيم. رب گوجه‌فرنگي را كه از قبل با كره كمي تفت داده بوديم روي مواد مي‌زنيم و مي‌گذاريم خوب جوش بيايد سپس فلفل دلمه‌اي حلقه حلقه شده را در آخر روي مواد مي‌گذاريم، عصاره مرغ را در اين مرحله اضافه مي‌كنيم تا زماني كه جا بيفتد. نكته:به دليل اين‌كه گوشت در مواد اوليه اين غذا استفاده نشده به يتيمچه معروف شده است.
Ali maleki بازدید : 238 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم گوجه فرنگی ۴۰۰ گرم بادنجان سه عدد گردوي آسياب‌شده يك پيمانه كره 100 گرم سيرداغ سه قاشق غذاخوري زردچوبه، فلفل و نمك به ميزان لازم تخم‌مرغ دو عدد سير دو حبه میرزا قاسمی با گردو طرز تهيه بادنجان را كباب پز كرده و بعد از ساطوري‌ كردن با يك ليوان آب و دو حبه سير مي‌گذاريم خوب بپزد. سپس گردو را جداگانه تفت داده و به بادنجان اضافه مي‌كنيم. بادنجان و گردو بايد به روغن بيفتد، سپس گوجه‌فرنگي‌ها را نگيني كرده و با كره و سيرداغ تفت مي‌دهيم و با ادويه‌ها به مواد بالا اضافه مي‌كنيم. بايد حرارت ملايم باشد تا كاملا گوجه‌فرنگي‌ها و بادنجان له شود. تخم‌مرغ‌ها را جداگانه نيمرو كرده و روي ميرزاقاسمي آماده شده مي‌گذاريم. نكته: اين غذا اگر به همراه اشپل ماهي سرو شود، خوشمزه‌تر خواهد بود.
Ali maleki بازدید : 201 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم گردو 100 گرم پياز سرخ‌شده سه قاشق غذاخوري بادنجان يك عدد پوست هندوانه‌ رنده‌شده يك پيمانه گوجه‌فرنگي رنده‌شده يك پيمانه رب انار دو قاشق غذاخوري رب گوجه‌فرنگي يك قاشق غذاخوري گلپر، نمك و فلفل به ميزان لازم شش انداز طرز تهيه قسمت سفيد هندوانه كه مابين پوست سبز و قسمت قرمز هندوانه است را گرفته و رنده كنيد و با يك قاشق روغن در قابلمه سرخ كرده تا بپزد، سپس گوجه‌فرنگي را به آن بيفزاييد. بادنجان را نگيني خرد كرده و سرخ كنيد و در انتها گردو ساييده شده را با رب انار، گوجه‌فرنگي، پيازداغ، ادويه و بادنجان به مخلوط اضافه كرده، بگذاريد تا دو ساعت به آرامي بجوشد تا غليظ شود.
Ali maleki بازدید : 218 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم آرد بربري يك كيلوگرم بيكينگ‌پودر و زعفران از هر کدام 1/4 قاشق چايخوري زردچوبه 1/8 قاشق چايخوري تخم‌مرغ سه عدد مايه خمير يك قاشق مرباخوري كره 200 گرم شكر يك پيمانه مخلوط روغن جامد و مايع و شیر به ميزان لازم نان اردک طرز تهيه آرد، تخم‌مرغ، شير، بيكينگ‌پودر، شكر، زردچوبه، زعفران، كره، روغن و مايه خمير را با هم مخلوط مي‌كنيم و روي مواد نايلون كشيده و به مدت يك ساعت كنار مي‌گذاريم تا مايه خمير عمل بيايد. سپس يك چونه از خمير را برداشته با وردنه صاف كرده از وسط با چاقو به چهار قسمت تقسيم مي‌كنيم بعد يكي يكي سرخ مي‌كنيم.نان محلی استان زنجان
Ali maleki بازدید : 206 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم برنج چهار پيمانه پياز درشت يك عدد پياز ريز (مخصوص ترشي) 20 عدد زردچوبه سه قاشق سوپخوري نمك به ميزان لازم كشمش پلويي و آلو بخارا از هر کدام يك پيمانه روغن چهار قاشق سوپخوري مکش طرز تهيه پياز درشت را نگيني خرد كرده با روغن تفت دهيد تا سبك شود، زردچوبه را اضافه كرده، برنج را شسته و به صورت كته بپزيد وقتي آب برنج جوش آمد نمك، پياز و زردچوبه را به برنج اضافه كرده و كاملا مخلوط كنيد تا برنج طلايي شود، شعله را ملايم كرده تا آب برنج كشيده شود. توجه داشته باشيد تا اين مرحله در قابلمه باز باشد. حال ميان برنج را گود كرده و پيازهاي ريز را پوست كنده شسته سپس ميان برنج قرار دهيد. آلو و كشمش را بشوييد و هر كدام را گوشه‌اي از برنج بريزيد، سپس بگذاريد دم بكشد. نكته: اين غذا با خيار شور و گوجه‌فرنگي بسيار لذيذ است.
Ali maleki بازدید : 199 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
کویی تره از غذاهای محلی استان گیلان می باشد. مواد لازم كدو حلوايي نصف عدد سير سه حبه گردو 150 گرم رب انار و رب گوجه فرنگی و شکر از هر کدام دو قاشق غذاخوري نمك، فلفل، زردچوبه، گلپر و ادويه و آب به ميزان لازم کویی تره طرز تهيه سير را له و با روغن سرخ كرده بعد كدوي پخته شده را پوست گرفته و به صورت پوره در آوريد و در همان روغن سرخ كنيد. گردوي ساييده‌شده، رب انار، رب گوجه‌فرنگي، آب، نمك، فلفل، زردچوبه و شكر را در قابلمه بريزيد و به مدت دو ساعت با حرارت ملايم بجوشانيد. كدو، سير، گلپر و ادويه را به آن اضافه كرده و هم بزنيد تا يك مخلوط غليظي به دست آيد.
Ali maleki بازدید : 206 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
بادنجان پلو از غذاهای محلی روستایی نزدیک قزوین می باشد به نام یرک مواد لازم برنج يك كيلوگرم بادنجان حلقه شده يك كيلوگرم پياز سرخ‌شده يك پيمانه گوشت چرخ‌كرده 500 گرم گوجه‌فرنگي حلقه‌شده دو پيمانه يا پنج عدد رب گوجه‌فرنگي دو قاشق غذاخوري روغن نصف پيمانه نمك، ادويه و زردچوبه به ميزان لازم بادنجان پلو طرز تهيه بادنجان‌ها را سرخ كرده و كنار مي‌گذاريم سپس با پياز داغ و كمي گوجه‌فرنگي، گوشت تفت می‌دهیم. مي‌توانيم به همان گوشت سر‌خ‌شده، رب گوجه‌فرنگي را هم اضافه كنيم سپس برنج را شسته آبكش كرده و از ته قابلمه لابه‌لاي آن گوشت، بادنجان و گوجه‌فرنگي را قرار داده و نصف ليوان روغن و آب ريخته و آن را دم مي‌كنيم.
Ali maleki بازدید : 211 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم بز قورمه غذای کرمانی گوشت ماهيچه 500 گرم سيب زميني پخته شده 250 گرم نخود و لوبیا سفید از هر کدام 100 گرم پياز 150 گرم سير يك حبه کشک ساييده‌شده 250 گرم زعفران آب‌كرده يك قاشق سوپخوري نمک، فلفل و زردچوبه به ميزان لازم سير و پياز داغ و مغز گردو به ميزان لازم بز قورمه طرز تهيه گوشت، نخود، لوبيا، زردچوبه، پياز و سير کوبيده را با حدود دو و نيم ليوان آب مخلوط کرده و روي حرارت قرار دهيد تا به جوش آيد سپس حرارت را کم كرده تا مواد پخته شوند. پس از پخته شدن مواد، سيب‌زميني را اضافه و آنها را با گوشت‌کوب کاملا نرم كنيد. کشک، زعفران، نمک و فلفل را به مواد افزوده و در ظرف مورد نظر کشيده و روي آن را با سير و پياز داغ، زعفران و گردو تزئين کرده و سرو کنيد.

تعداد صفحات : 17

درباره ما
شما می توانید طرز تهیه تمام غذاهای اصیل ایرانی و بهترین غذاهای خارجی را در این سایت مشاهده کنید . من علی ملکی مدیر سایت آرزو دارم که توانسته باشم سایتی مطابق با میل شما اراعه کرده باشم . موفق باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    از سایت راضی هستین یا نه ؟!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 171
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 930
  • بازدید ماه : 1,860
  • بازدید سال : 28,166
  • بازدید کلی : 115,372
  • کدهای اختصاصی

    alexa rank

    google rank

    yahoo rank

    منو سایت