loading...
بهترین سایت آشپزی در ایران
Ali maleki بازدید : 195 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم: تخم‌مرغ 4 عدد مرغ چرخ شده 350 گرم جعفری ریز شده یک پیمانه کوچک سیب‌زمینی آب پز 2 عدد متوسط پیاز رنده شده یک عدد متوسط آرد سوخاری یک پیمانه بزرگ نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم روغن به مقدار لازم طرز تهیه: ابتدا تخم مرغ ها را آب پز کنید و پوست آنها را بکنید. سیب‌زمینی‌های آب پز را کوبیده و له کنید. سپس با مرغ، جعفری و پیاز خوب مخلوط نمایید تا خمیر یک دستی به دست آید.نمک و فلفل و زردچوبه را به مواد بیافزایید. دور هر تخم‌مرغ آب پز، مقداری از مواد مخلوط شده را قرار دهید و به‌صورت یک گلوله در آورید. سپس توپ‌ها را در آرد سوخاری بغلطانید و در روغن داغ شده سرخ کنید.

Ali maleki بازدید : 192 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم برای یک نفر : 100 گرم جگر خرد شده مرغ یک عدد هویج رنده شده یک عدد پیاز کوچک یک چهارم لیوان نخود فرنگی یک چهارم لیوان آب یک عدد کوچک گوجه فرنگی به مقدار کافی روغن نباتی مایع به مقدار کافی نمک طرز تهیه: پیاز را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید. جگر را به آن اضافه و در کمی روغن سرخ کنید. نمک و نخود فرنگی و هویج و آب را به آن اضافه کرده ، همه را با هم خوب مخلوط کنید و در ظرف را بگذارید و به مدت 5 دقیقه روی حرارت کم بپزید. گوجه فرنگی های تازه را حلقه حلقه بریده با غذا سرو کنید. زیرا سرو این خوراک با سبزیهای حاوی ویتامین C موجب حفظ تیامین ( ویتامین B1) غذا می شود. مدت زمان پخت این غذا 20 دقیقه است. نکات تغذیه ای: خوراک جگر مملو از ویتامین A و آهن است. برای افراد کم خون غذای مناسبی است ولی اشخاصی که کلسترول خونشان بالاست ، بهتر است از خوردن آن پرهیز کنند. این خوراک برای کسانی که دوره نقاهت را می گذرانند مفید است. انرژی حاصل از این غذا برای یک نفر 305 کالری است.

Ali maleki بازدید : 191 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم : گوشت سینه مرغ 350 گرم سفیده تخم مرغ زده شده 2 عدد عسل 1 قاشق سوپخوری برشتوک 2 فنجان فلفل یک چهارم قاقشق چایخوری طرز تهیه: سینه مرغ را به صورت قطعات باریک بریده،سپس قطعات مرغ را در مخلوط سفیده تخم مرغ وعسل گذاشته، پس از بیرون آوردن از این مخلوط ، قطعات مرغ را در مخلوط برشتوک و فلفل می غلطانیم، تا کاملا روی مرغ ها را بپوشاند. هر تکه از مرغ را روی یک لایه کاغذ غیر روغنی گذاشته و بپیچید و در فر با درجه حرارت 450 فارنهایت به مدت 13 دقیقه بپزید . پس از آماده شدن می توانید مرغها را با سس عسل(که طرز تهیه آن در زیر آمده است) سرو کنید. طرز تهیه سس عسل: یک چهارم فنجان عسل،4 قاقشق چایخوری سس خردل،و یک چهارم قاشق چایخوری پودرسیررا بایکدیگر کاملا مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

Ali maleki بازدید : 202 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم برای 2 نفر : مرغ بدون پوست و استخوان 175 گرم پیاز 1عدد کوچک هویج 2 عدد متوسط کرفس 2 ساقه متوسط روغن مایع 1 قاشق غذاخوری نمک به مقدار لازم روش تهیه : ابتدا مرغ ، پیاز ، هویج و کرفس را خرد می کنیم. مرغ و پیاز را به مدت 5-4 دقیقه تفت دهید. سپس هویج و کرفس را اضافه کنید و همه ی مواد را به مدت 2-1 دقیقه ی دیگر تفت دهید. در این مرحله مقداری نمک و یک لیوان آب اضافه کنید و روی حرارت ملایم به مدت30-20 دقیقه قرار دهید تا سبزیجات نرم و مرغ پخته شود. مواد را در صافی بریزید تا آب آن خارج شود. سپس سبزیجات و مرغ را در مخلوط کن پوره کنید. آب خوراک را به آن بیفزایید ( البته آب خوراک نباید زیاد باشد ، چون خوراک غلظت خود را از دست می دهد ). می توانید در یک ظرف تعدلدی برگ کاهو قرا دهید و خوراک را روی آن بریزید و اطراف آن را با گوجه فرنگی تزیین کنید

Ali maleki بازدید : 197 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم : مرغ متوسط یک عدد تخم مرغ 4 عدد پیاز سرخ شده 2 قاشق سوپ خوری آرد یک قاشق سوپخوری زعفران کمی فلفل به مقدار لازم طرز تهیه : مرغ را پاک کرده و آن را چند قطعه کنید. سپس کمی آن را سرخ کنید و با پیاز و زعفران حل شده و 2 لیوان آب بگذارید بپزد. سپس آرد را کمی در روغن تفت داده و به مرغ اضافه کنید . نمک و فلفل را به مقدار کافی به آن اضافه کنید. تخم مرغ ها را در ظرف جداگانه به هم بزنید و به چغرتمه اضافه کنید.

Ali maleki بازدید : 199 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم : 200 گرم سینه یا ‌فیله‌ی مرغ یک پیمانه پودر آرد سوخاری 2عدد تخم مرغ یک قاشق غذاخوری خردل 2 قاشق غذاخوری سس گوجه ‌فرنگی به ‌مقدار لازم پودرسیر 250 گرم پنیررنده شده‌ی پیتزا یا گودا به‌ مقدار لازم روغن مخصوص سرخ کردنی طرز تهیه :مرغ پخته شده را ورقه‌ ورقه کنید. تخم‌مرغ و خردل را با هم مخلوط نمایید و روی مرغ‌های ورقه ورقه شده بریزید. مرغ پخته شده را ورقه‌ ورقه کنید. تخم‌مرغ و خردل را با هم مخلوط نمایید و روی مرغ‌های ورقه ورقه شده بریزید. مرغ را به آرد سوخاری آغشته نمایید و سپس در روغن سرخ کنید. سس گوجه‌فرنگی و پودر سیر را با هم مخلوط نمایید و روی مرغ‌های سرخ شده بریزید. پنیر پیتزا یا گودا را روی مرغ بریزید و ظرف را به ‌مدت 8 تا 15 دقیقه با حرارت 170 درجه‌ی سانتی‌گراد داخل فر قرار دهید.

Ali maleki بازدید : 206 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم: سینه مرغ پخته شده 2 عدد پیاز متوسط 2 عدد تخم مرغ 2 عدد پودر سوخاری 2فنجان جعفری خرد شده یک فنجان سس سفید یک دوم فنجان نمک و فلفل به مقدار لازم طرز تهیه: استخوان های سینه مرغ را می گیریم و آن را چرخ می کنیم. سپس جعفری خرد شده، سس سفید، نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم و مایه کروکت را خوب وَرز می دهیم. از مایه به اندازه یک عدد پرتقال متوسط برمی داریم و ابتدا در پودر سوخاری و سپس در تخم مرغ زده شده می غلتانیم. در این هنگام به خمیر شکل می دهیم و آن را در روغن داغ سرخ می کنیم. کروکت های سرخ شده را در دیس می چینیم و اطراف دیس را با سبزیجات پخته تزیین می کنیم. برای سرو این غذا از سس قارچ هم می توان استفاده کرد.

Ali maleki بازدید : 197 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم : آرد گندم یک لیوان آرد برنج نصف لیوان آرد ذرت نصف لیوان بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری سرصاف ماء الشعیر بدون طعم یک شیشه سیب زمینی آب پز 2 عدد پیاز 2 عدد سینه مرغ یک عدد کامل نمک به مقدار لازم طرز تهیه : آرد گندم، آرد برنج ، آرد ذرت ، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط می کنیم. سپس کم کم ماء الشعیر را به مخلوط اضافه می کنیم تا جایی که غلظت خمیر مانند غلظت حلیم شود. سپس بگذارید خمیر تا 2 ساعت بماند. سینه مرغ را به شکل فیله درمی آوریم. سپس فیله ها را در خمیری که تهیه کرده ایم، کاملاً می غلتانیم تا هر دو طرف آنها خمیری شود. فیله ها را در روغن سرخ می کنیم. فقط باید مراقب باشید که فیله ها نسوزند، چون زود سرخ می شوند. سیب زمینی های آب پز و پیاز را به شکل حلقه حلقه برش می دهیم. سپس در خمیر فوق می غلتانیم و در روغن سرخ می کنیم. البته بایستی توجه داشته باشید که سیب زمینی ها را جدا سرخ کنید و پیازها را جدا، یعنی با هم سرخ نکنید. استفاده از پیاز و سیب زمینی بستگی به ذائقه شما دارد و در صورت دلخواه می توانید از آنها استفاده کنید. این غذا، یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ است که می توانید با سس گوجه فرنگی یا سس هزار جزیزه آن را میل کنید. مزیت این غذا این است که علی رغم اینکه در روغن سرخ می شود، روغن زیادی به خود جذب نمی کند. با این همه اگر کسی بخواهد که فیله ی سرخ شده همان مقدار کم روغن را هم نداشته باشد، می تواند فیله ها را بعد از سرخ شدن، روی یک پارچه سفید تمیز قرار دهد تا روغن داخل آنها کاملاً خارج شود.

Ali maleki بازدید : 200 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم (برای 2 نفر): • 2 تکه نیمه سینه مرغ (حدود نیم کیلو با پوست و استخوان) • 250 گرم لوبیا سبز خرد شده • 2/1 از یک پیاز کوچک، خرد شده به نیم حلقه های بسیار نازک مواد لازم (برای 2 نفر): • 2 تکه نیمه سینه مرغ (حدود نیم کیلو با پوست و استخوان) • 250 گرم لوبیا سبز خرد شده • 2/1 از یک پیاز کوچک، خرد شده به نیم حلقه های بسیار نازک • 1 حبه سیر ریز خرد شده • 8/1 ق.چ. فلفل • 4/1 پیمانه آب مرغ (میتوانید از قرصهای مرغ هم استفاده کنید و یک قرص را در یک پیمانه آب جوش حل کرده، 4/1 آنرا مورد مصرف قرار دهید) • 60 گرم پنیر خامه ای مکعبی خرد شده • 2/1 ق.چ. پوست لیموی ریز رنده شده • خلال پوست لیمو (در صورت تمایل) روش تهیه 1. پوست مرغ را بگیرید. لوبیا سبز و پیاز را در آرام پز قرار داده، مرغ را روی سبزیجات بگذارید و فلفل و سیر را روی آن پاشیده، آب مرغ را بر روی همه مواد بریزید. 2. درب آرام پز را گذاشته و به مدت 4 تا 5 ساعت در حرارت کم یا به مدت 2 تا 2 و نیم ساعت در حرارت بالا بپزید. اگر آرام پز شما درجه تنظیم ندارد، آنرا به مدت 3 و نیم تا 4 ساعت بپزید. 3. مرغ و سبزیجات را در دو بشقاب بکشید و برای گرم ماندن آن، روی ظروف را بپوشانید. 4. برای تهیه سس، پنیر خامه ای و رنده پوست لیمو را با همزن برقی- روی درجه آهسته یا متوسط- در یک کاسه کوچک بهم بزنید تا نرم شوند. مایع باقی مانده در آرام پز را آرام داخل این مخلوط ریخته و با درجه آهسته مخلوط کنید. سس را روی مرغ و سبزیجات بدهید و در صورت تمایل با خلال پوست لیمو تزئین کنید.

Ali maleki بازدید : 190 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مرغ تنوری معمولا در فرهای تنوری طبخ می شود. ابتدا گریل را با شعله خیلی زیاد گرم می کنیم،سپس حرارت را پایین آورده و به حالت متوسط نگه می داریم.مواد لازم:ران مرغ پوست گرفته=8 عددماست=3/2 پیمانه یا 150 گرمزنجبیل تازه کاملا له شده=1 و 2/1 قاشق چایخوریسیر خورد شده=1و 2/1 قاشق چایخوریادویه چیلی=1 قاشق چایخوریگشنیز خورد شده=2 قاشق چایخوریزیره نرم کوبیده=2 قاشق چایخورینمک=2 قاشق چایخوریمایه تمر هندی=1 قاشق غذاخوریآب=3/2 لیوانروغن=3/2 پیمانهرنگ قرمز خوراکی=1 قاشق چایخوریبرگهای کاهو برای سروبرای تزئین:حلقه های پیازگوجه فرنگی برش شدهحلقه های لیمو طرز تهیه: 1. روی هر تکه مرغ 3-2 برش ایجاد کنید. 2. ماست را در کاسه ای ریخته ،زنجبیل،سیر،ادویه چیلی،پودر گشنیز،پودر زیره،نمک و رنگ قرمز را به آن اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا مخلوط شود. 3. مرغ را به مخلوط ماست اضافه کرده تا خوب جذب آن شود. سپس آن را حداقل به مدت 3 ساعت در یخچال می گذاریم. 4. در کاسه ای جدا تمر هندی را با آب مخلوط کرده و ان را روی مخلوط ماست می ریزیم و تکه های مرغ را خوب در آن می غلتانیم و آن را برای 3 ساعت دیگر کنار می گذاریم. 5. تکه های مرغ را در ظرفی نسوز قرار داده و روی آن را با برس روغن می مالیم. مرغ را با حرارت متوسط گریل به مدت 35-30 دقیقه می پزیم. گاهی مرغ را برگردانده و با بقیه روغن چرب می کنیم. 6. مرغ را روی پوششی از برگهای کاهو قرار داده و با حلقه های پیاز،لیمو و گوجه فرنگی تزئین می کنیم..یا می توانیم روی آن را با گشنیز خرد شده نیز تزئین کنیم.

تعداد صفحات : 17

درباره ما
شما می توانید طرز تهیه تمام غذاهای اصیل ایرانی و بهترین غذاهای خارجی را در این سایت مشاهده کنید . من علی ملکی مدیر سایت آرزو دارم که توانسته باشم سایتی مطابق با میل شما اراعه کرده باشم . موفق باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    از سایت راضی هستین یا نه ؟!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 171
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 928
  • بازدید ماه : 1,858
  • بازدید سال : 28,164
  • بازدید کلی : 115,370
  • کدهای اختصاصی

    alexa rank

    google rank

    yahoo rank

    منو سایت