loading...
بهترین سایت آشپزی در ایران
Ali maleki بازدید : 191 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم سينه يا ران مرغ دو عدد پياز يك عدد سير چهار تا پنج حبه آب، نمك، فلفل سياه، زردچوبه، زعفران و روغن به ميزان لازم شكر سه قاشق سوپخوري خوراک مرغ شیرین طرز تهيه ابتدا پيازها را به صورت خلالي خرد كرده و با كمي روغن تفت مي‌دهيم تا طلايي رنگ و سبك شود و آنها را كنار گذاشته، بعد به مرغ‌، نمك، فلفل سياه و كمي زعفران زده و هر دو طرف آن را در روغن سرخ مي‌كنيم. پيازهاي سرخ شده را به مرغ افزوده، آن‌گاه زردچوبه را اضافه مي‌كنيم و تفت مي‌دهيم و به اين مخلوط دو ليوان آب مي‌افزاييم، وقتي جوش آمد، حبه سيرهاي پوست‌گرفته و شكر را اضافه مي‌كنيم و حرارت را كم و اجازه مي‌دهيم تا اين خورش جا بيافتد. سپس سيب‌زميني‌ها را خلالي خرد كرده و جداگانه سرخ مي‌كنيم و هنگام سرو غذا روي مرغ‌ها مي‌ريزيم.

Ali maleki بازدید : 198 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم سينه مرغ يك عدد اسفناج 100 گرم پنيرپيتزا 100 گرم آرد سوخاري 300 گرم روغن يك پيمانه نمك و فلفل به ميزان لازم تخم‌مرغ يك عدد شنیسل مرغ با اسفناج طرز تهیه سينه مرغ را باز كرده و با استيك كوپ كاملا آن را مي‌‌كوبيم تا صاف و يك دست شود و بعد در تخم‌مرغ قرار مي‌‌دهيم. نمك و فلفل را به آن اضافه كرده، در ظرف ديگري با آرد سوخاري آغشته و در روغن سرخ مي‌‌كنيم.اسفناج پخته‌شده و پنير پيتزا را روي آن قرار مي‌‌دهيم و به مدت ده دقيقه درون فري كه روي درجه حرارت 180 درجه سانتي‌گراد تنظيم كرده‌ايم، قرار مي‌‌دهيم تا پنير خوب آب شود. نهايتا در ظرف مورد نظر چيده و با سبزي‌هاي مورد علاقه خود تزئين مي‌‌كنيم.

Ali maleki بازدید : 210 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم مرغ يك عدد پياز يك عدد زعفران آب‌كرده دو قاشق سوپخوري روغن مايع 300 گرم نمك و ادويه به ميزان لازم مواد لازم براي تزئين فلفل دلمه‌اي دو عدد هويج يك عدد گوجه ‌فرنگي دو عدد مرغ بریانی طرز تهيه ابتدا مرغ را شسته و در ظرفي قرار مي‌دهيم. دو ليوان آب را به مخلوط پياز، نمك و زردچوبه اضافه مي‌كنيم و به مدت 50 دقيقه آن را مي‌پزيم. زمان پخت نبايد بيش از حد باشد زيرا به هنگام سرخ نمودن، بافت گوشت آن از هم باز مي‌شود. پس از پخت، زعفران را روي مرغ مي‌ريزيم تا كاملا طلايي شود سپس آن را سرخ مي‌كنيم. مرغ سرخ شده را داخل ديس قرار مي‌دهيم و با هويج، گوجه‌فرنگي و فلفل دلمه‌اي تزئين مي‌كنيم.

Ali maleki بازدید : 204 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم فيله مرغ شش قطعه آرد سفيد دو پيمانه ماءالشعير بدون طعم يك پيمانه تخم‌مرغ يك عدد نمك و فلفل ، زيتون به ميزان لازم زعفران آب‌شده يك قاشق چايخوري روغن سرخ‌كردني به ميزان لازم چيكـن فينگر طرز تهيه فيله‌ها را به ضخامت و به طول يك انگشت خرد كرده، نمك و فلفل بزنيد. تخم‌مرغ را هم زده تا كاملا يكنواخت شده و آرد، ماءالشعير و زعفران را به آن اضافه كرده و مجدد هم زده تا كاملا يك‌دست شود. فيله‌هاي انگشتي و زعفران را در مواد فوق ريخته و حدود يكساعت در يخچال بگذاريد. سپس در روغن داغ شده سرخ كنيد. نكته:ماءالشعير در غذاي فوق باعث ترد و پفكي شدن تكه‌هاي مرغ مي‌شود.

Ali maleki بازدید : 199 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم فيله مرغ شش قطعه آرد سفيد دو پيمانه ماءالشعير بدون طعم يك پيمانه تخم‌مرغ يك عدد نمك و فلفل ، زيتون به ميزان لازم زعفران آب‌شده يك قاشق چايخوري روغن سرخ‌كردني به ميزان لازم چيكـن فينگر طرز تهيه فيله‌ها را به ضخامت و به طول يك انگشت خرد كرده، نمك و فلفل بزنيد. تخم‌مرغ را هم زده تا كاملا يكنواخت شده و آرد، ماءالشعير و زعفران را به آن اضافه كرده و مجدد هم زده تا كاملا يك‌دست شود. فيله‌هاي انگشتي و زعفران را در مواد فوق ريخته و حدود يكساعت در يخچال بگذاريد. سپس در روغن داغ شده سرخ كنيد. نكته:ماءالشعير در غذاي فوق باعث ترد و پفكي شدن تكه‌هاي مرغ مي‌شود.

Ali maleki بازدید : 199 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم - سینه مرغ 600 گرم - پیاز متوسط 4 عدد - سیر 3 حبه درشت - فلفل سبز خرد شده 2 قاشق غذاخوری -گشنیز خرد شده 2 قاشق غذاخوری - زنجبیل تازه 2 قاشق غذاخوری - گوجه فرنگی خرد شده 1 عدد - آبلیمو نصف استکان - نمک 1 قاشق مرباخوری - زردچوبه 1 قاشق مرباخوری مسمبا مرغ طرز تهیه ابتدا 300 گرم پیاز را با کمی روغن سرخ می کنیم تا طلائی شود بعد سیر و زنجبیل و فلفل سیر و نمک و زردچوبه را اضافه تا کمی سرخ شود و بوی مواد در بیاید و بعد گشنیز و گوجه و بقیه پیاز رااضافه می کنیم و سرخ می کنیم تا رنگ پیاز عوض شود درآخر سینه مرغ را اضافه و حرارت را کم می کنیم تا 30 دقیقه پخته شود و جا بیفتد.

Ali maleki بازدید : 220 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم مرغ درسته 1 عدد نمک 3 پیمانه پیاز 1 عدد سیر یک بوته کره 50 گرم زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری مواد لازم برای سس خیار شور 2 قاشق پیازچه 1 قاشق روغن زیتون 1 قاشق زیتون 2 قاشق سس سفید 2 قاشق سس قرمز 2 قاشق طرز تهیه مرغ را حدودا" 2 ساعت در آب نمک می خوابانیم. بعد مرغ را از آب درآورده و خشک می کنیم. سپس داخل آنرا یک بوته سیر و یک پیاز می گذاریم. سپس کف ظرف را به اندازه 3 سانت با نمک پر می کنیم و مرغ را با پوست توی نمک می گذاریم و بسته به اندازه مرغ حدودا" یک ساعت و ربع به هیچ عنوان درب ظرف را برنمی داریم تا پخته شود و در آخر کره آب شده و زعفران را روی آن می ریزیم. (در زمان سرو) نکته: حتما" درب قابلمه را دم کن خوب

Ali maleki بازدید : 202 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم - پیاز خرد شده 200 گرم - انار ترش دانه شده 250 گرم - بادمجان پوست گرفته و سرخ شده 300 گرم - مرغابی وحشی (مرغ)1 عدد - گردوی خرد شده 100 گرم - رب انار ترش 1 قاشق غذاخوری طرز تهیه پیاز خرد شده را تفت می دهیم تا طلایی شود و انار ترش دانه ای را به آن اضافه می کنیم و بعد مرغابی یا مرغ را با کمی آب (خیلی کم) می گذاریم با حرارت ملایم تا 2 الی 4 ساعت خوب بپزد و بعد مرغابی (مرغ) پخته شده را به همراه بادمجانهای پوست گرفته و شکم پر شده و انار و گردوی خرد شده کنار هم می چینیم تا به مدت یکساعت در کنار هم پخته شود و خوب جا بیفتد بعد از این مدت غذا آماده است.

Ali maleki بازدید : 212 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم ران مرغ چهار عدد فلفل سفيد ساييده‌شده يك قاشق مرباخوري سس مايونز سه قاشق غذاخوري آناناس تازه يا كمپوت چهار برش عسل و کره از هر کدام دو قاشق غذاخوري سركه يك قاشق غذاخوري آلو خيس‌خورده و قیسی از هر کدام نصف پيمانه نمك به ميزان لازم طرز تهيه ابتدا ران مرغ را با نمك و فلفل سفيد مزه‌دار كرده و سس مايونز بزنيد سپس دور قسمت انتهايي استخوان را فويل پيچيده و در سيني فر قرار دهيد تا به مدت نيم ساعت در دماي 180 درجه سانتي گراد برشته شود. در تابه‌اي كره را ذوب كرده و آناناس‌ها را به آن اضافه كنيد تا طلايي شود، سپس عسل و سركه را نيز اضافه كرده، آلو و قيسي را هم بريزيد و اجازه دهيد كمي تفت بخورد. سپس مطابق شكل سرو كنيد. نكته: 1. اگر از آناناس تازه استفاده كرديد، مي‌توانيد سركه را حذف كنيد. 2. اين غذا را مي‌توانيد با كته قالبي سرو كنيد.

Ali maleki بازدید : 184 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم فيله مرغ 300 گرم تخم‌مرغ يك عدد آرد سفيد چهار قاشق غذاخوري آرد سوخاري سه قاشق غذاخوري كورن‌فلكس يك و نيم پيمانه نمك و فلفل و روغن به ميزان لازم فيله مــرغ برشته طرز تهيه اين غذا به خاطر حالت سوخاري، مورد علاقه كودكان است. ابتدا فيله مرغ را به اندازه‌هاي دلخواه در آورده و به آن نمك و فلفل مي‌زنيم. سپس آنها را اول در آرد سفيد و بعد در تخم‌مرغ زده و در آرد سوخاري غلتانده و در كورن‌فلكس خردشده قرار مي‌دهيم تا هر دو طرف آن آغشته شود. سپس در كمي روغن سرخ مي‌نماييم. (با حرارت كم سرخ مي‌كنيم تا مغزپخت شود.)

تعداد صفحات : 17

درباره ما
شما می توانید طرز تهیه تمام غذاهای اصیل ایرانی و بهترین غذاهای خارجی را در این سایت مشاهده کنید . من علی ملکی مدیر سایت آرزو دارم که توانسته باشم سایتی مطابق با میل شما اراعه کرده باشم . موفق باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    از سایت راضی هستین یا نه ؟!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 171
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 929
  • بازدید ماه : 1,859
  • بازدید سال : 28,165
  • بازدید کلی : 115,371
  • کدهای اختصاصی

    alexa rank

    google rank

    yahoo rank

    منو سایت