loading...
بهترین سایت آشپزی در ایران
Ali maleki بازدید : 205 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم مرغ نسبتاٌ درشت 1 عدد(5/1 - 2 كيلو) مغز پسته 2 قاشق سوپخوري پياز 1 عدد سير 4 پره طرز تهیه مرغ را بعد از تميز كردن استخوانهايش را از گوشت طوري جدا كنيد كه پوست آن سالم بماند و گوشتهاي مرغ در پوست جا شود پس از اينكه استخوانها كشيده شد نمك و فلفل مخلوط كرده روي گوشتها مي پاشيم مغز پسته و سير را هم روي گوشتها قرار مي دهيم بطوريكه لابلاي آنرا بگيرد و پوست را جمع كرده با سيم يا نخ مي بنديم پس از آن يك قاشق روغن در ماهي تابه ريخته كمي سرخ مي كنيم البته وقتي روغن را در ماهيتابه ريخته ايم كمي نمك زده در ماهيتابه كه روغن اطراف ماهيتابه پراكنده شود و مرغ كه كمي برشته شد پياز را با يك پره سير در آن ريخته و كمي تفت داده نصف فنجان آب كنار آن مي ريزيم درش را مي بنديم تا پخته شود در وسط پخت يكي دو بار مرغ را زير و رو مي كنيم بعد از آب بيرون آورده مي گذاريم كاملاٌ سرد شود .پس از سرد شدن مي گذاريم دو سه روز در فريزر كه خوب خودش را بگيرد بعد از فريزر در آورده وقتي يخ آن باز شد با چاقوي تيز به ورقه هاي نازك مي بريم و با سسهاي مختلف و سبزيجات پخته مصرف مي كنيم .

Ali maleki بازدید : 211 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم تخم مرغ 2 عدد آرد سفيد حدود 80 الي 90 گرم سينه مرغ 2 بار چرخ شده 300 گرم زعفران حل شده غليظ 1 قاشق چايخوري نمك و فلفل بميزان لازم آرد سوخاري حدود 100 گرم روغن جهت سرخ كردن به مقدار لازم طرز تهیه در ظرفي سينه مرغ ، تخم مرغ ، آرد سفيد ، زعفران حل شده و نمك و فلفل را با هم خوب مخلوط مي كنيم . دستها را كمي مرطوب كرده و حدود 30 گرم از مواد را جدا كرده و در دست بصورت استوانه درآورده و در آردسوخاري مي غلتانيم تا لايه اي از آرد اطراف آن را بپوشاند . روغن را در ظرفي روي حرارت قرار داده كروكت ها را درون آن سرخ مي كنيم و با انواع سبزيجات پخته شده تزئين مي نمايئم و سرو مي كنيم . نكته مهم : اگر روغن خيلي داغ باشد يا كروكت ها بزرگتر از اندازه ذكر شده باشد احتمالاٌ با خام ماندن لايه دروني كروكت مواجه خواهيم شد.

Ali maleki بازدید : 204 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم – گوشت مرغ 500 گرم – پودر شير 2 قاشق غذا خوری – آرد سيب زمينی 2 قاشق غذا خوری – ادويه 1 قاشق غذا خوری – روغن افتاب گردان 2 قاشق غذا خوری – پسته 30 گرم – دانه فلفل سياه 20 عدد – نمک و فلفل به مقدار لازم – سير 2 حبه – قارچ 100 گرم ( در صورت دلخواه ) طرز تهیه ابتدا مرغ را خوب تميز کرده سپس چند بار چرخ کرده تا بسيار نرم شود . آرد سيب زمينی ادویه و نمک و فلفل و روغن را به گوشت اضافه کرده و خوب ورز مي دهيم ( تمام مواد بايد کاملا سرد باشد ) سپس در پوشش مخصوص مواد را ريخته و خوب فشار می دهيم و در هر قسمت چند عدد فلفل سياه و پسته و قارچ قرار داده مجددا از مايه گوشتی اضافه کرده و خوب فشار داده و بصورت رول در آورده سپس در يخچال قرار داده تا در حین خنک شدن مواد چسبندگي را پيدا کرده و بعد در ظرف بخار پز روِ درجه پخت مرغ بمدت 2 برابر پخته بعد از پختن بلا فاصله در ظرف يخ قرار داده سپس برای مصرف مدتی در فريزر قرار داده تا کاملا سرد شود و برش دلخواه را می دهيم

Ali maleki بازدید : 204 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم فيله‌مرغ - 500 گرم آرد سوخاري تايلندي - 300 گرم تخم‌مرغ - سه عدد زعفران آب‌كرده - دو قاشق سوپخوري روغن‌مايع - 200 گرم نمك و ادويه - به ميزان لازم مرغ سوخاری تایلندی طرز تهيه‌ فيله ‌مرغ را بعد از شستن به مقدار كمي با استيك‌كوب آرام مي‌كوبيم تا پهن شود. بعد تخم‌مرغ را با زعفران، هم زده، مرغ را يكي‌يكي درون تخم‌مرغ‌ها، قرار مي‌دهيم سپس تكه‌هاي مرغ را در آردي كه به ميزان دلخواه نمك و فلفل به آن اضافه كرده‌ايم، مي‌غلتانيم و در روغن داغ، سرخ مي‌كنيم. وقتي دو طرف مرغ طلايي شد از داخل روغن درمي‌آوريم. بهتر است آنها را داخل آبكش چيده تا روغن اضافه آن جدا شود، بعد سرو مي‌كنيم.

Ali maleki بازدید : 225 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم سينه مرغ - يك عدد فلفل دلمه‌اي - يك عدد اسفناج - نيم كيلوگرم قارچ - 60 گرم پياز - 60 گرم ژامبون مرغ - يك ورق تخم‌مرغ - يك عدد شير - يك ليوان روغن - سه قاشق غذاخوري آرد سوخاري - به مقدار لازم پنير پيتزا - 50 گرم طرز تهيه سينه‌مرغ را با يك چاقوي تيز از وسط باز مي‌كنيم و آن را توسط استيك‌كوب يا گوشت‌كوب كوبيده و كنار مي‌گذاريم. در ماهي‌تابه مقداري روغن ريخته، پياز و فلفل‌دلمه خرد شده را به آن افزوده و سپس قارچ را به آن اضافه مي‌كنيم تا خوب پخته شوند. اين مخلوط را هم كنار مي‌گذاريم. در قابلمه كوچكي مقدار كمي آب‌ ريخته و اسفناج را به آن اضافه كرده و به مدت دو دقيقه آن را بخارپز و آبكش مي‌كنيم و بعد آب اضافه آن را با فشردن مي‌گيريم. سپس در روي سينه‌مرغ يك پر ژامبون مرغ را قرارمي‌دهيم و بعد اسفناج پخته شده را روي آن گذاشته، قارچ، فلفل‌دلمه و پياز پخته شده را اضافه مي‌كنيم و مقداري جعفري ساطور شده را روي آن مي‌پاشيم و در آخر، پنير را روي مواد ذكر شده قرار داده و از يك طرف سينه‌مرغ را مانند پاكت مي‌بنديم و آن را در يك عدد كيسه فريزر گذاشته، به مدت يك ساعت در يخچال قرار مي‌دهيم تا خوب به هم بسته شود. رولت مرغ را از كيسه فريزر درآورده و آن را در آرد سفيد و سپس در تخم‌مرغ و شير مخلوط مي‌گذاريم و در نهايت در آرد سوخاري آغشته كرده و آن را به آرامي در روغن نه چندان داغ قرار مي‌دهيم تا به آرامي طبخ شود. آن را اسلايس كرده و ميل مي‌كنيم.

Ali maleki بازدید : 207 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (1)

مواد لازم مرغ متوسط - يك عدد سيب‌زميني حلقه شده - به ميزان لازم پياز حلقه شده - به ميزان لازم پودر سوخاري - به ميزان لازم ادويه (پودر سير، زردچوبه، گلپر و سبزي‌هاي خشك) - به ميزان لازم طرز تهيه مرغ را پس از پاك كردن و شستن به قطعات دلخواه خرد كرده و به همراه سيب‌زميني و پيازهاي حلقه شده در پودر سوخاري غلتانده، سپس مرغ‌ها را همراه با سيب‌زميني و پياز در سيني فر بچينيد. مي‌توانيم كمي كره هم رويش بريزيم، بعد روي سيني را فويل كشيده يك ساعت در فر 350 درجه فارنهايت (175 درجه سانتي‌گراد) مي‌گذاريم. نيم ساعت آخر پخت، فويل را برداشته تا مرغ طلايي شود.

Ali maleki بازدید : 211 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم سينه بوقلمون 200 گرم پودرسير نصف قاشق چايخوري سويا سس يك قاشق غذاخوري فلفل‌سياه نيم‌كوب نصف قاشق چايخوري زعفران و سبزيجات بخارپزشده به ميزان لازم استیک بوقلمون طرز تهيه سينه بوقلمون را با بيفتك‌كوب مي‌كوبيم، بعد پودرسير، سويا سس ، زعفران و فلفل نيم‌كوب را به آن اضافه كرده و مي‌گذاريم تا به خورد سينه بوقلمون برود. آن‌گاه بوقلمون را در ماهي‌تابه‌اي كه قبلا چرب كرده‌ايم سرخ مي‌كنيم. مي‌توانيم اين استيك را با سبزيجات بخارپز شده سرو مي‌كنيم.

Ali maleki بازدید : 204 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم فيله‌ مرغ 500 گرم هويج 100 گرم روغن‌زيتون 100 گرم فلفل‌رنگي 150 گرم كلم بروكلي 150 گرم سس سويا يك قاشق سوپخوري فلفل كبابي 100 گرم قارچ 100 گرم ليموترش دو عدد نمك، فلفل، پودرسير و زنجبيل به ميزان لازم خوراک فیله مرغ طرز تهيه ابتدا پياز را با مرغ و روغن‌زيتون تفت مي‌دهيم، وقتي طلايي شد، فلفل‌ها را خلالي خرد كرده داخل خوراك مي‌ريزيم. نمك، ادويه ‌جات و سس سويا را داخل آن مي‌ريزيم سپس كلم‌بروكلي، قارچ و هويج را داخل خوراك ريخته در قابلمه را گذاشته تا مقداري بخارپز شوند و داخل ديس مي‌ريزيم، دور آن را با سبزي، فلفل‌كبابي و ليموترش تزئين مي‌كنيم.

Ali maleki بازدید : 196 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم گوشت سينه‌مرغ نيم كيلو گشنيز و نعنا 200 گرم مايونز 50 گرم (دو قاشق غذاخوري) ماست 50 گرم (دو قاشق غذاخوري) روغن‌مايع دو قاشق سوپخوري سير يك حبه بزرگ سركه دو قاشق غذاخوري فلفل سبز تند يك تا دو عدد ذغال يك تكه مرغ ذغالی طرز تهیه روغن را داغ كرده، فلفل و سير ريز شده را در آن كمي تفت مي‌دهيم، مرغ را به تكه‌هاي مربع شكل خرد كرده و در روغن ريخته، همراه موادمان تفت مي‌دهيم. در ظرفي ماست، سركه، مايونز، گشنيز و نعناي ساطوري شده را مخلوط كرده، در اين هنگام روي حرارت متوسط، مرغ را سرخ مي‌كنيم تا روغن بياندازد. روي مرغ نمك مي‌پاشيم سس آماده شده را روي آن ريخته، مخلوط مي‌كنيم. سپس تكه ذغالي را روي حرارت سرخ مي‌كنيم، يك تكه فويل را به صورت كاسه درآورده، در وسط مرغ گذاشته، يك قاشق روغن‌مايع در آن ريخته و ذغال سرخ شده را در وسط فويل قرار داده، در ظرف را مي‌گذاريم، حرارت را خاموش مي‌كنيم بعد از سه تا چهار دقيقه، مرغ ما بوي ذغال را به خود گرفته و مي‌توانيم در ظرف را برداريم.اين غذا را مي‌توان با نان يا برنج سرو كرد.

Ali maleki بازدید : 206 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم سينه‌مرغ يك عدد پياز يك عدد تخم‌مرغ شش عدد گردو پيمانه زرشك پيمانه ماست چكيده دو قاشق سوپخوري زعفران يك قاشق چايخوري بيكينگ‌پودر يك قاشق چايخوري روغن، هويج، كرفس، نمك و فلفل از هركدام به ميزان لازم کیک مرغ طرز تهيه سينه‌مرغ را با هويج و كرفس به همراه نمك و فلفل مي‌گذاريم بپزد، بعد از پختن، آن را خرد كرده و به همراه تخم‌مرغ، پياز، زرشك، زعفران، گردو، ماست چكيده و بيكينگ‌پودر مخلوط مي‌كنيم و با هم‌زن دستي به مدت پنج دقيقه كاملا مخلوط مي‌كنيم، سپس روغن را داغ مي‌كنيم و بلافاصله در ماهي‌تابه مي‌ريزيم تا پف كند براي برگرداندن غذا يك ماهي‌تابه بزرگ‌تر از اولي برداشته و آن را برمي‌گردانيم و با جعفري تزئين مي‌كنيم.

تعداد صفحات : 17

درباره ما
شما می توانید طرز تهیه تمام غذاهای اصیل ایرانی و بهترین غذاهای خارجی را در این سایت مشاهده کنید . من علی ملکی مدیر سایت آرزو دارم که توانسته باشم سایتی مطابق با میل شما اراعه کرده باشم . موفق باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    از سایت راضی هستین یا نه ؟!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 171
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 919
  • بازدید ماه : 1,849
  • بازدید سال : 28,155
  • بازدید کلی : 115,361
  • کدهای اختصاصی

    alexa rank

    google rank

    yahoo rank

    منو سایت