loading...
بهترین سایت آشپزی در ایران
Ali maleki بازدید : 820 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم برای 4 نفر: مرغ یک عدد میخک 2 عدد زعفران حل شده در آب 2 قاشق غذاخوری پیاز داغ 4 قاشق غذاخوری گردوی خرد شده 5 قاشق غذاخوری بادام خرد شده 5 قاشق غذاخوری روغن 4 قاشق غذاخوری برنج آبکش شده 1 پیمانه ادویه کاری 1 قاشق مرباخوری نمک و فلفل به میزان لازم پودر لیمو عمانی 1 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش 2 قاشق غذاخوری طــــــــــــرز تــــــهیـــــــه: مرغ را تمیز کنید. سپس آن را بشویید و با کمی نمک، فلفل، آب لیمو ترش و زعفران مزه دار کنید و بگذارید 2 ساعت بماند. گردو را 4- 3 ساعت در آب خیس کنید. سپس پوست آن را گرفته و نگینی خرد کنید. e001.gif بادام ها را نیز خیس کرده و پوست آن ها را جدا نمایید و دو لپه کنید. سپس برنج آبکش شده، گردوی خرد شده، بادام، پیاز داغ، میخک، پودر لیمو عمانی، ادویه کاری، زعفران، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و کمی روی حرارت تفت دهید تا همه مواد با هم مخلوط و مزه دار شوند. سپس شکم مرغ را با این مواد پر کنید و بدوزید. مرغ را در ظرف مورد نظر، در طبقه وسط فر با حرارت 350 درجه فارنهایت به مدت یک ساعت قراردهید تا بپزد (روی مرغ را با فویل بپوشانید تا مرغ هنگام پخت خشک نشود). پس از پختن کامل، فویل روی آن را بردارید و بگذارید تا پوست مرغ برشته شود؛ برای این کار می توانید از شعله بالای فر (گریل) استفاده کنید. در صورت دلخواه می توانید مقداری برنج را آبکش کرده و همراه با گردو، بادام و ادویه دم کنید و کنار مرغ سرو نمایید.

Ali maleki بازدید : 213 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم جوجه ی مرغ 2عدد کره 4 قاشق سوپ خوری روغن زیتون 2 قاشق سوپ خوری آویشن یک دوم قاشق چای خوری فلفل قرمز یک چهارم قاشق چای خوری آبلیمو 2قاشق سوپ خوری رنده پوست لیمو یک قاشق سوپ خوری عسل 2 قاشق سوپ خوری فلفل سیاه و نمک مقداری گوجه(برای سرو) مقداری شوید تازه (برای تزئین) مقداری سیر له شده 2 حبه ▪ طرزتهیه: ابتدا جوجه ها را خرد کرده،سپس سیر،آویشن، نمک، فلفل قرمز،عسل، آبلیمو و رنده ی پوست لیمو را با کره و روغن زیتون خوب مخلوط کنید. بعد از آن، تمام سطح جوجه ها را به این مخلوط آغشته نمایید.ظرف حاوی جوجه ها را به مدت 2 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.سپس جوجه ها را برگردانده و به مدت 8 دقیقه ی دیگر زیر گریل قرار دهید تا هر دو طرف جوجه ها طلایی رنگ شود.

Ali maleki بازدید : 197 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم سینه مرغ بدون استخوان 350 گرم بادام پودر شده 2/1 فنجان پودر نان 1 فنجان جعفری خرد شده 2 قاشق سوپ خوری آرد 4/1 فنجان نمک و فلفل به مقدار لازم تخم مرغ درشت 1 عدد ترشی میوه 2قاشق سوپ خوری سس مایونز 1 قاشق سوپ خوری پوست پرتقال رنده شده 1 قاشق چایخوری آب پرتقال 1 قاشق سوپ خوری ▪ طرزتهیه: مرغ ها را به صورت خلالهای باریک ببرید. در یک کاسه پودر بادام ، پودر نان و جعفری را مخلوط کنید. آرد ، نمک و فلفل را داخل یک کیسه نایلون بزرگ با هم مخلوط کرده خلالهای مرغ را داخل آن بغلتانید . سپس داخل تخم مرغ بهم زده و بعد در مخلوط پودر بادام بغلتانید تا خوب سطح مرغها پوشیده شود. حال می توانید مرغها را به مدت 20 دقیقه در یخچال بگذارید سپس در روغن داغ سرخ کنید و به همراه سس مخصوص میل کنید. برای تهیه سس ، ترشی میوه ، سس مایونز ، پوست پرتقال رنده شده و آب پرتقال را با هم مخلوط کرده کنار غذا بگذارید، می توان از پرتقال ورقه شده و برگ جعفری جهت تزیین غذا استفاده نمود.

Ali maleki بازدید : 197 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

در بعضی از قسمت های آسیا و اقیانوسیه، ذائقه ای وجود دارد به نام ترش و شیرین که خوب است ما نیز این نوع از غذاها را در برنامه ی غذایی خود بگنجانیم. به طور مثال خورش فسنجان یا مرغ ترش و شیرین از جمله این غذاها است که در کشور ما طرفداران زیادی دارد. مواد لازم مرغ خرد شده با پوست یک عدد عسل 2 قاشق غذاخوری سر پُر زنجبیل یک چهارم قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز نصف قاشق چای خوری سرکه 3 قاشق غذاخوری آبلیمو 1 قاشق غذاخوری آب مرغ 1 استکان پیاز 1 عدد روغن به مقدار لازم ▪ طرزتهیه: - ابتدا مرغ را با یک عدد پیاز به مدت 7 دقیقه بجوشانید. - سپس مرغ را آبکش کرده و در روغن کمی تفت دهید. - عسل، زنجبیل، پودر فلفل قرمز، سرکه، آبلیمو، آب مرغ و پیاز را با هم مخلوط کرده و با استفاده از بُرس کوچکی روی مرغ بمالید. - مرغ را به مدت 45 دقیقه در دمای 180 درجه ی سانتی گراد، داخل فر قرار دهید. - مجدداً با بُرس از مواد مخلوط شده ی بالا، روی مرغ بمالید. این عمل را 6 یا 7 بار انجام دهید. - بعد از پختن مرغ و موقع سرو ، پوست آن را جدا کنید.

Ali maleki بازدید : 198 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم برای 4 نفر: سینه مرغ متوسط=4 عدد گردوی خرد کرده=1 فنجان سفیده تخم مرغ=2 عدد روغن مایع=2 تا 3 قاشق سوپخوری روغن مایع برای سرخ کردن=به حد کافی نمک و فلفل=بقدر کافی طرز تهیه: هر یک از قطعات سینه مرغ را به دو قسمت تقسیم کرده،کمی نمک و فلفل به آنها می زنیم. سفیده تخم مرغ را با 2 تا 3 قاشق سوپخوری روغن مخلوط کرده،هم می زنیم تا کف کند؛روغن فراوان را در ظرف گودی داغ می کنیم،به حدی که دود نکند؛حرارت را ملایم نموده،قطعات سینه را در سفیده می زنیم و در گردوی خرد کرده می غلتانیم و آنها را تک تک در روغن می اندازیم؛گاهی زیر و رو می کنیم؛وقتی طلایی شدند،آنها را با کفگیر از روغن خارج کرده،در دیس می چینیم و روی آن مقداری گوجه فرنگی خرد کرده و فلفل دلمه سبز خلال شده و مقداری زیتون سیاه می ریزیم.

Ali maleki بازدید : 210 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم برای 4 نفر: مرغ یک عدد میخک 2 عدد زعفران حل شده در آب 2 قاشق غذاخوری پیاز داغ 4 قاشق غذاخوری گردوی خرد شده 5 قاشق غذاخوری بادام خرد شده 5 قاشق غذاخوری روغن 4 قاشق غذاخوری برنج آبکش شده 1 پیمانه ادویه کاری 1 قاشق مرباخوری نمک و فلفل به میزان لازم پودر لیمو عمانی 1 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش 2 قاشق غذاخوری طرز تهیه: مرغ را تمیز کنید. سپس آن را بشویید و با کمی نمک، فلفل، آب لیمو ترش و زعفران مزه دار کنید و بگذارید 2 ساعت بماند. گردو را 4- 3 ساعت در آب خیس کنید. سپس پوست آن را گرفته و نگینی خرد کنید. بادام ها را نیز خیس کرده و پوست آن ها را جدا نمایید و دو لپه کنید. سپس برنج آبکش شده، گردوی خرد شده، بادام، پیاز داغ، میخک، پودر لیمو عمانی، ادویه کاری، زعفران، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و کمی روی حرارت تفت دهید تا همه مواد با هم مخلوط و مزه دار شوند. سپس شکم مرغ را با این مواد پر کنید و بدوزید. مرغ را در ظرف مورد نظر، در طبقه وسط فر با حرارت 350 درجه فارنهایت به مدت یک ساعت قراردهید تا بپزد (روی مرغ را با فویل بپوشانید تا مرغ هنگام پخت خشک نشود). پس از پختن کامل، فویل روی آن را بردارید و بگذارید تا پوست مرغ برشته شود؛ برای این کار می توانید از شعله بالای فر (گریل) استفاده کنید. در صورت دلخواه می توانید مقداری برنج را آبکش کرده و همراه با گردو، بادام و ادویه دم کنید و کنار مرغ سرو نمایید.

Ali maleki بازدید : 201 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم : بوقلمون 5/3 کیلو سیب 5/1 کیلو کره 250 گرم ماکارونی 250 گرم آرد 2 قاشق سوپخوری شکر 1 استکان گوجه برقانی 5/0 کیلو هویج 2 عدد سبزی معطر یک دسته سیر 2-1 حبه آب لیمو به مقدار کافی نمک و فلفل به مقدار کافی طرز تهیه : بوقلمون را به دقت تمیز می کنیم و می شوئیم . داخل شکم آن کمی نمک و فلفل می پاشیم. بعد ماکارونی را در آب و نمک می جوشانیم تا کاملا نرم شود. آنگاه 8 عدد از سیب های یک اندازه و سالم را کنار می گذاریم و بقیه را پوست می کنیم. سپس یک سوم از کره را درظرفی می ریزیم و روی آتش می گذاریم. بعد از اینکه کره آب شد ، سیب های خرد شده را در کره کمی سرخ می کنیم و ماکارونی را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. بعد از مدت کمی از روی آتش برمی داریم . شکر را درظرف کوچکی می ریزیم و روی آتش ملایم می گذاریم و مرتب بهم می زنیم تا طلائی شود. آنگاه نصف استکان آب جوش داخل شکر کارامل شده می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند تا ذرات شکر کارامل شده و کاملا حل شود. بعد نصف این شربت را با مخلوط فوق هم می زنیم و داخل شکم بوقلمون را با این مواد پر می کنیم و آن را می دوزیم . بقیه روغن را در ظرفی می ریزیم و روی آتش می گذاریم . داغ که شد، اطراف بوقلمون را در این روغن سرخ می کنیم و دو لیوان آب می ریزیم . سبزی معطر ، چند حبه سیر ، دو عدد هویج خرد شده و بقیه سیب ها را داخل ظرف بوقلمون می ریزیم . حرارت را ملایم می کنیم و می گذاریم بوقلمون بپزد . در صورتی که با این مقدار آب نپخت، یک لیوان آب دیگر اضافه می کنیم تا کاملاً بپزد. در اواخر طبخ سیب های درسته و گوجه برقانی را کنار بوقلمون می ریزیم تا آنها نیز بپزند، ولی له شوند . دسته سبزی معطر را از ظرف خارج می کنیم. بعد کمی نمک ، فلفل ، بقیه شربت کارامل و آب لیمو را داخل بوقلمون می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند. برای اینکه سس بوقلمون کمی غلیظ تر شود، یک قاشق سوپخوری سر خالی آرد را در 50 گرم کره کمی سرخ کرده و نصف لیوان آب به تدریج داخل آرد سرخ شده می ریزیم ومرتب بهم می زنیم. وقتی آرد کاملا صاف شد، این سس را داخل بوقلمون می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند . بعد سس را از صافی رد می کنیم و بوقلمون را در دیس می گذاریم و نخ زیر شکم آن را خارج می کنیم . سیب های درسته پخته و گوجه برقانی را دور بوقلمون می چینیم و فاصله های سیب ها را با برگ جعفری تزیین می کنیم وکمی از سس بوقلمون را که صاف کرده ایم روی بوقلمون می دهیم. حال غذا آماده سرو است.

Ali maleki بازدید : 186 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم برای 8-6 نفر : مرغ 1 عدد ( دو کیلویی ) سبزی خرد شده یک لیوان شامل ( جعفری، گشنیز، نعنا و ترخون ) مغز گردوی چرخ شده یک فنجان آلو و قیسی خرد شده نصف فنجان پیاز سرخ شده 2 قاشق سوپخوری زعفران ساییده نصف قاشق چایخوری زرشک 2 قاشق سوپخوری شکر یک قاشق سوپخوری آب لیمو یا آب نارنج 3-2 قاشق سوپخوری نمک و فلفل به قدر کافی طرز تهیه: مرغ را با آب لیمو یا آب نارنج ، نمک ، فلفل و زعفران حل شده ( زعفران ساییده را در آب جوش حل می کنیم ) مخلوط می کنیم تا یک ساعت بماند. سبزی را با یک قاشق سوپخوری روغن کمی تفت می دهیم و بقیه مواد یعنی مغز گردوی چرخ شده ، آلو و قیسی خرد شده ، پیاز سرخ شده ، زرشک و شکر را به آن اضافه می کنیم. مخلوط را در شکم مرغ جای می دهیم. جلوی شکم آن را قبل از دوخت یک تکه کاغذ فویل قرار می دهیم. بعد شکم مرغ را می دوزیم و در قابلمه ای که گنجایش مرغ را داشته باشد، با 3 قاشق سوپخوری روغن داغ شده، با شعله ملایم سرخ می کنیم. 3-2 فنجان آب را در چند بار اضافه می کنیم، تا مرغ پخته شود، ولی له نشود. پس از طبخ، باید نصف فنجان آب داشته باشد.

Ali maleki بازدید : 207 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم برای 6 نفر: ران مرغ 6 عدد روغن مایع 1 قاشق غذاخوری پیاز خرد شده 1عدد آرد سفید گندم 2 قاشق غذاخوری آب مرغ 5/1 پیمانه پودر آویشن یک دوم قاشق چای‌خوری مواد لازم برای سرو: سیب ‌زمینی 350 گرم هویج 1عدد نخود سبز 1 لیوان سس خردل یک دوم قاشق‌ چای‌خوری آب پرتقال یک دوم پیمانه پوست پرتقال رنده شده 5/1قاشق چای‌‌خوری ماست چکیده 4 قاشق مرباخوری نمک و فلفل به‌ میزان لازم روش تهیه: - از قبل فر را با حرارت 350 درجه ی فار نهایت (177درجه ی سانتی گراد) گرم کنید. - ران های مرغ را بشویید. در تابه مقدار کمی روغن ریخته و آنها کمی تفت دهید. - سپس پیاز را اضافه نموده و تفت دهید. آنگاه آرد را افزوده و بعد از آن آب مرغ و آویشن را اضافه نمایید و بگذارید یک ساعت در فر بپزد. - سیب‌زمینی را پوست گرفته و دو قسمت کنید و در آب جوش و کمی نمک بپزید. - هویج‌ها را از طول برش دهید و همراه نخود فرنگی بپزید. نحوه ی سرو غذا برای کودکان: 1- یک عدد از ران‌ها را بردارید، استخوان آن را جدا کنید و همراه سیب ‌زمینی، هویج و نخود فرنگی در مخلوط کن به صورت پوره در آورید و سپس به کودک بدهید. (کودک 12- 9ماهه) 2- یک ران دیگر را بدون استخوان کرده و به دلخواه قطعه قطعه نموده و همراه کمی از آب مرغ و سبزیجات پخته داخل بشقاب کودک نو پا بچینید. (کودک 18- 12 ماهه) 3- دو قطعه ی دیگر مرغ را در ظرف سرو غذای کودک قرار دهید و سس خردل، آب و پوست رنده شده ی پرتقال، ماست چکیده و ادویه را با هم مخلوط کرده و مانند سس روی مرغ‌ها بریزید. سپس همراه سبزیجات سرو نمایید و با کمی جعفری آن را تزیین کنید

Ali maleki بازدید : 216 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مواد لازم برای 6 نفر : سینه ی مرغ بدون پوست 6 عدد کرفس 4 شاخه کوچک نمک و فلفل سیاه نکوبیده به مقدار لازم پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری (24 گرم) آب یک دوم پیمانه (75 گرم) سس مایونز 2 پیمانه (400 گرم) خامه ی پاستوریزه 2 قاشق غذاخوری آب لیمو 2- 1 قاشق غذاخوری فلفل دلمه ای قرمز و زرد از هر کدام 1 عدد کوچک مواد لازم برای تهیه ی ژله : پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری آب 2 پیمانه (300 میلی گرم) شکر یک چهارم پیمانه (45 گرم) زعفران آب شده مقداری روش تهیه ی سینه ی مرغ بلورین : سینه ی مرغ را با کرفس، نمک ، فلفل سیاه و مقداری آب بپزید. پودر ژلاتین را با یک دوم پیمانه آب روی بخار آب حل کنید. در این فاصله سس مایونز، خامه، آب لیمو، نمک و فلفل را مخلوط کنید و ژلاتین حل شده و رقیق را به آن اضافه نمایید. سینه ی مرغ پخته شده و سرد را روی توری قرار دهید و سس آماده را روی آن بریزید. سطح و اطراف سینه ی مرغ را به سس آغشته کنید و با برشی از فلفل دلمه ای رنگی روی آن را تزئین نمایید. البته تا زمانی که سس کاملاً بسته نشده، روی مرغ را تزئین کنید، در غیر این صورت فلفل دلمه ای روی آن نمی چسبد. سپس در یخچال قرار دهید تا کاملاً بسته شود. سینه ی مرغ را با ژله ی آماده و مقداری سبزی معطر تزئین و سرو نمائید. روش تهیه ی ژله : پودر ژلاتین را با یک دوم پیمانه آب مخلوط کنید و روی بخار آب(روش بن ماری) قرار دهید تا حل شود. بقیه ی آب و شکر را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود. ژلاتین حل شده را به آب و شکر اضافه نمایید. سپس از روی حرارت بردارید و زعفران را اضافه کنید و مواد را در ظرف لبه دار 25 سانتی متری بریزید و به مدت 5-4 ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله بسته شود. ژله ی بسته شده را به صورت لوزی یا چهار گوش برش دهید.

تعداد صفحات : 17

درباره ما
شما می توانید طرز تهیه تمام غذاهای اصیل ایرانی و بهترین غذاهای خارجی را در این سایت مشاهده کنید . من علی ملکی مدیر سایت آرزو دارم که توانسته باشم سایتی مطابق با میل شما اراعه کرده باشم . موفق باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    از سایت راضی هستین یا نه ؟!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 171
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 944
  • بازدید ماه : 1,874
  • بازدید سال : 28,180
  • بازدید کلی : 115,386
  • کدهای اختصاصی

    alexa rank

    google rank

    yahoo rank

    منو سایت