loading...
بهترین سایت آشپزی در ایران
Ali maleki بازدید : 219 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم برای 4 نفر قارچ درشت یک اندازه - 24 عدد گوشت یا ژامبون چرخ کرده - 200 گرم سویا سس - 1 قاشق سوپخوری شکر - 1 قاشق مرباخوری آرد ذرت - 1 قاشق سوپخوری نمک - بقدر کافی دلمه قارچ طرز تهیه گوشت یا ژامبون را با یک قاشق سویا سس و آرد و کمی نمک مخلوط می نمائیم.ساق قارچ ها را از کلاهک جدا نموده،ساق ها را می شوئیم و ریز خرد می کنیم. یکی دو قاشق روغن مایع در تابه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم . قارچ های خرد کرده را در آن کمی سرخ می نماییم. بعد گوشت را با قارچ مخلوط نموده ،هم می زنیم. کمی شکر و نمک به آن اضافه کرده،بعد از یکی دو دقیقه که آب گوشت کشیده شد،داخل قارچ ها را با آن پر می نمائیم. بعد قارچ های آماده شده را در یک ردیف در ظرف چیده در فر ملایم به مدت 4 تا 5 دقیقه قرار می دهیم،کافی است قارچ کمی نرم شود. می توانیم قارچ ها را در تابه چیده درب آن را بگذاریم و چند دقیقه با حرارت ملایم بپزیم. این روش تهیه دلمه قارچ چینی می باشد.
Ali maleki بازدید : 223 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم تخم مرغ - 5 تا 6 عدد آرد گندم - 1 لیوان معمولی ( 125 گرم) آب - 1لیوان معمولی (یک چهارم لیتر) روغن - نصف لیوان کوچک (100 گرم) خامه - 250 گرم وانیل - نصف قاشق چایخوری پودر قند - 3 تا 4 قاشق سوپخوری پاری برست کوچک طرز تهیه آب و روغن را در ظرفی می ریزیم ، روی زآتش می گذاریم تا جوش بیاید . آرد را یک مرتبه داخلآب جوشان می ریزیم ، کمی زیر و رو می کنیم تا آب تبخیر شده و خمیر کاملا سفت شود . خمیر را از روی آتش برداشته می گذاریم کمی سرد شود . یک عدد تخم مرغ در خمیر می شکنیم و خوب مخلوط می کنیم ، به همین ترتیب همه تخم مرغ ها را با خمیر مخلوط می کنیم . هر قدر تخم مرغ این خمیر بیشتر بشود زیادتر پف کرده ، لطیف تر می شود ، مشروط بر اینکه خمیر شل نشود . سینی فر را کمی چرب می کنیم ، فر را با حرارت 450 درجه فارنهایت یا 225 درجه سانتیگراد گرم می کنیم ، از خمیر مقداری در قیف ریخته ، دایره های کوچکی در سینی می ریزیم . سینی را روی پنجره وسط فر قرار می دهیم . حرارت را 50 درجه کم می کنیم . به مدت 15 تا 20 دقیقه می گذاریم نان در فر بماند ، بعد از 10 تا 15 دقیقه دیگر حرارت را 350 درجه فارنهایت می کنیم . نان ها باید کاملا پف کرده و داخل آن ها خالی شود. شیرینی ها را بیرون می آوریم و می گذاریم سرد شود . 250 گرم خامه را با نصف قاشق چایخوری وانیل مخلوط می کنیم . ظرف خامه را روی یخ می گذاریم و می زنیم تا خامه سفت شده ، فرم بگیرد . بعد 3 تا 4 قاشق سوپخوری پودر قند را با خامه مخلوط می کنیم . ممکن است 2 عدد سفیده تخم مرغ را در حدی که کاملا ، سفید ، سفت و خشک شود ، هم زد ه ، کم کم داخل خامه بریزیم . روی نان را یک دایره بر می داریم و خامه را در قیف ریخته ، داخل نان را توسط قیف پر می کنیم . ورقه ای را که از روی نان برداشته ایم روی آن قرار می دهیم و کمی پودر قند روی آن می پاشیم . در صورت تمایل می توانیم 2 تا 3 قاشق مربای آلبالو بدون شربت را با خامه مخلوط نموده ، نان را پر کنیم. همچنین می توانیم وقتی نان ها را در سینی برای طبخ گذاشتیم ، قبل از پخته شدن مقداری بادام پوست گرفته ، به صورت ورقه یا خلال بادام روی آن ها بپاشیم و بعد شیرینی را طبخ کنیم. این خمیر را می توانیم یکجا در قالب گرد میان خالی ، که کف آن را چرب کرده ایم ریخته ، طبخ کنیم (در این صورت مدت طبخ در حدود 45 دقیقه می شود ) و داخل آن را با خامه پر نمائیم.این شیرینی فرانسوی می باشد. باید توجه داشت انواع شیرینی ها که با خامه ترئین می شوند ، پس از طبخ ابتدا باید کاملا سرد شوند و بعد با خامه تزئین گردند.
Ali maleki بازدید : 218 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم برای 25 قطعه: کیک خرد شده دو سوم پیمانه بادام زمینی خرد شده یک سوم پیمانه شکلات تخته‌ای نیمه تلخ 50 گرم خامه 3 قاشق غذاخوری گلاب 2 قاشق غذاخوری ترایفل به میزان لازم روش تهیه: خامه و گلاب را مخلوط کنید. کیک و بادام‌زمینی خرد شده را به آن اضافه نمایید. شکلات تخته‌ای را به طریق بن‌ماری ذوب کرده و به مواد بالا اضافه کنید. به اندازه یک توپ گرد و کوچک از مواد بردارید و به شکل گردو درآورید. سپس در ترایفل‌های رنگی بغلتانید و در کاغذهای مخصوص شکلات قرار دهید و در ظرف بچینید. شکلات‌ها را می‌توانید به جای ترایفل در پودر پسته و پودر نارگیل بغلتانید. * نکته: روش بن ماری این طور است که شکلات تخته ای را در یک ظرف هادی گرما مثل استیل و ... قرار دهید و ته این ظرف را در آبجوش بگذارید تا شکلات ذوب شود
Ali maleki بازدید : 226 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم - کره ذوب شده 185 گرم - آرد ساده 300 گرم - شکر (کالستر شوگر) 150 گرم - پسته خرد شده 150 گرم - تخم مرغ 1 عدد کامل، زرده 1عدد - کره 60 گرم - عسل 5 قاشق غذاخوری - خامه 2/1پیمانه - شیر عسل 4/1پیمانه طرز تهیه آرد و کره و شکر را مخلوط می کنیم مواد را داخل قالب 30×20 که قبلاً کف آن کاغذ مومی قرار داده ایم می ریزیم و به مدت 25 دقیقه داخل فر با دمای متوسط قرار می دهیم . بعد از سرد شدن مواد رویه آن را رویش پهن می کنیم و می گذاریم کاملاً سرد شده و ببندد و بعد برش می زنیم. طرز تهیه رویه شیرینی : شیره و کره و عسل داخل ظرفی می ریزیم و به مدت 15 دقیقه روی حرارت کم می گذاریم و در آخر خامه را اضافه کرده و هم می زنیم و از روی حرارت برمی داریم روی شیرینی پهن می کنیم و پسته روی آن می پاشیم.
Ali maleki بازدید : 217 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم كره آب ‌شده نصف پيمانه پودر كاكائو و پودر قند به ميزان لازم خمير فيلو به ميزان لازم زرده تخم‌مرغ پنج عدد شير دو و نيم پيمانه وانيل و نمک از هر کدام نصف قاشق چايخوري شكر 3/4پيمانه آرد و شکلات چیپسی 1/3پيمانه ناپلئونی شکلاتی طرز تهيه فر را با حرارت 175 درجه سانتي‌گراد روشن مي‌كنيم.لابه ‌لاي چهار برگ خمير را با برس كره آب شده زده و روي هم قرار مي‌دهيم. سپس خمير را به صورت مربع‌هاي 10 سانتي‌متري مي‌بريم. (بايد 24 عدد مربع داشته باشيد اگر كافي نبود دوباره تكرار كنيد) روي شش عدد از آنها پودر كاكائو پاشيده و با پودر قند تزيين مي‌كنيم خمير‌ها را با احتياط در سيني فر مي‌گذاريم و به مدت پنج دقيقه در فر قرار داده تا روي آنها طلايي شود در اين فاصله كرم را آماده مي‌كنيم. دو پيمانه شير وانيل و نمك را روي حرارت قرار مي‌دهيم تا داغ شود زرده‌ها را با شكر آنقدر مي‌زنيم تا رنگ آن سفيد و مثل كرم غليظ شود. آرد را هم در باقي شير حل كرده و همراه زرده‌ها به شير اضافه مي‌كنيم. كرم را روي حرارت ملايم آنقدر هم مي‌زنيم تا غليظ شود. ظرف را از روي حرارت برداشته و شكلات را افزوده و مخلوط مي‌كنيم تا شكلات ذوب شود. براي درست كردن هر شيريني لابه لاي سه عدد خمير كرم شكلاتي مي‌ماليم و براي لايه رويي از خمير تزيين شده استفاده مي‌كنيم.اين شيريني را سرد سرو كنيد.
Ali maleki بازدید : 215 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم بیسکویت قاشقی - 20 عدد پودر بادام پوست گرفته - 125 گرم کره - 125 گرم خامه - 250 گرم شکر - 100 گرم عرق بهارنارنج - 3 تا 4 قاشق سوپخوری پودر قند - 4 قاشق سوپخوری مالاکوف طرز تهیه برای تهیه شارلوت با کرم بادام یا مالاکوف به قالبی احتیاج داریم که دیواره آن از کف جدا شود. قالب متناسب با مواد را کمی چرب کرده ، بیسکویت ها را به طور ایستاده دور قالب می چینیم . چند عدد بیسکویت در کف قالب به شکل بعلاوه (+) قرار می دهیم . کره را کمی گرم می کنیم به حدی که نرم شود . شکر را در کره ریخته ، بهم میزنیم تا شکر حل شود و کره کاملا نرم و لطیف گردد . بادام را مخلوط می نمائیم و عرق بهار نارنج را به آن اضافه کرده ، بهم می زنیم . این مایه را کنار می گذاریم . خامه را در ظرف لعابی یا فلزی می ریزیم و ظرف خامه را روی یخ قرار می دهیم ، خامه را با همزن به هم می زنیم تا کمی سفت شود . پودر قند را کم کم با خامه مخلوط می کنیم و عمل هم زدن را ادامه می دهیم تا خامه سفت شده فرم بگیرد ، به حدی که از قاشق نریزد . 3 تا 4 قاشق از خامه را کنار می گذاریم ، بقیه خامه را با مایه کره و بادام که آماده نموده ایم ، مخلوط می کنیم و آن را درداخل قالب که بیسکویت چیده ایم می ریزیم و با پشت قاشق روی آن را صاف می کنیم. قالب را یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کرم خودش را بگیرد. بعد قالب را از یخچال بیرون می آوریم و ظرف گود متناسبی را روی دهانه قالب قرار می دهیم . دور قالب را باز می کنیم و شارلوت را با احتیاط در ظرف بر می گردانیم . خامه ای را که کنار گذارده ایم در قیف می ریزیم و روی مالاکوف را با آن و توت فرنگی تزئین می نمائیم . مالاکوف نوعی شارلوت با کرم بادام می باشد.
Ali maleki بازدید : 220 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
خمیر اکلر را مطابق دستور آماده می نمائیم : خمیر اکلر فر را با حرارت 450 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتیگراد گرم نموده از خمیر گلوله هایی به اندازه یک نارنگی کوچک به فاصله در سینی فر می چینیم سطح آن را با لبه کارد کمی صاف می نمائیم که مخروط نباشد و مطابق عکس بعد از طبخ روی آن کمی پهن شود (این شیرینی بزرگتر از اکلرهای معمولی است ) سینی را روی پنجره وسط فر قرار داده در فر را می بندیم . حرارت را 50 درجه کم می کنیم نان باید به مدت 15 تا 20 دقیقه با حرارت 400 درجه فارنهایت و یا 175 درجه سانتیگراد در فر بماند . در این مدت در فر را به هیچ وجه باز نمی کنیم بعد مجددا 50 درجه حرارت را کم می کنیم و 15 تا 30 دقیقه دیگر می گذاریم نان در فر بماند تا نان کاملا پف کرده خشک و طلائی شود. سینی را بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا نان ها سرد شود. مواد لازم برای داخل شیرینی 1 . خامه - 350 گرم 2 . پودر قند - 125 گرم (5 قاشق سوپخوری پر) 3 . وانیل - نصف قاشق چایخوری (یا یک بسته وانیل شکری) برای شربت کارامل 1 . شکر - 150 گرم (یک لیوان سرخالی ) 2 . آب - 2 تا 3 قاشق سوپخوری طرز تهیه خامه خامه و وانیل را در ظرف استیل مانند گودی می ریزیم ، ظرف را در داخل ظرف دیگر محتوی یخ قرار می دهیم . مایه را با همزن برقی می زنیم تا خامه کمی سفت شود . پودر قند را کم کم در خامه می ریزیم و همزدن را ادامه می دهیم تا خامه کاملا سفت شود به طوری که از قاشق نریزد سر نان ها را با کارد تیزی یک دایره بر می داریم و داخل آن ها را از خامه پر کرده سر آنها را می گذاریم . بعد کارامل را به طریق زیر آماده می نما ئیم : شکر و 2 تا 3 قاشق آب را در ظرف کوچک گودی می ریزیم هم می زنیم تا شکر کمی مرطوب شود ظرف را روی آتش می گذاریم و در دقایق اول آن را هم نمی زنیم (باید توجه داشت که کارامل کردن شکر بسیار ساده است ولی دقت زیاد لازم دارد ، اگر در دقایق اول آن را هم بزنیم آب آن تبخیر شده دوباره شکرک می بندد ) وقتی ذرات شکر آب شده کم کم طلائی گردید گاهی آن را زیر و رو می کنیم تا شربت به رنگ طلائی پر رنگ در آید . باید دقت نمائیم که رنگ آن زیاد تیره نگردد و در نتیجه تلخ نشود و یا زیاد کمرنگ نباشد تا بعد از سرد شدن شکرک بزند. در هر حال وقتی کارامل آماده شد آن را از روی آتش بر می داریم و پس از آنکه کمی سرد شد با قاشق مقداری از آن را برداشته به شکل الیاف ظریفی روی نان ها می دهیم. این نکته قابل توجه است که کارامل به دو نوع تهیه می شود کارامل خشک و یا شربت کارامل در کارامل خشک وقتی شکر کارامل شد در آن آب نمی ریزیم و آن را مصرف می کنیم تا بعد از سرد شدن به حالت ترد و شکننده درآید. ولی در شربت کارامل وقتی ذرات شکر کارامل شد و رنگ انداخت به تناسب شکر در آن آب می ریزیم و می جوشانیم تا به صورت شربت درآید.
Ali maleki بازدید : 206 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم تخم مرغ - 8 عدد آرد سفید - 200 گرم (8 قاشق سوپخوری پر) شکر - 200 گرم (8 قاشق سوپخوری) کره - 150 گرم وانیل - نصف قاشق چایخوری برای تزئین خامه - 400 گرم پودر قند - 125 گرم (5 قاشق سوپخوری) وانیل - نصف قاشق چایخوری توت فرنگی درشت سفت و سالم - 1 کیلو طرز تهیه برای آماده کردن این شیرینی به یک سینی فر به طول 40 تا 42 سانت و به عرض 30 سانتیمتر احتیاج داریم. کف سینی را یک ورقه کاغذ روغنی می اندازیم و کمی روی کاغذ را با روغن چرب می نمائیم. در ظرف لعابی یا استیل گودی تخم مرغ ها را دانه دانه می شکنیم و با هم زن برقی خوب بهم می زنیم(باید یک تخم مرغ را شکست و خوب مخلوط نمود، بعد تخم مرغ بعدی را شکست) به همین ترتیب تمام تخم مرغ ها را مخلوط کرده ، با همزن هم می زنیم تا مایه کاملا پف کند . ظرف تخم مرغ ها را در ظرف آبی قرار می دهیم و ظرف آب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم . همزدن را ادامه می دهیم تا مایه گرم شود. شکر و وانیل را کم کم در تخم مرغ می ریزیم، باز هم همزدن را ادامه می دهیم تا مایه داغ شود. ظرف تخم مرغ را از آب خارج کرده،آرد را کم کم در آن ریخته و باز هم خوب مخلوط می نماییم و در آخر کار کره را قطعه قطعه کرده ، داخل مایه می ریزیم، هم می زنیم تا مایه کاملا مخلوط شود. مایه را در سینی آماده شده می ریزیم ،با لبه کارد آن را صاف می نمائیم تا ضخامت آن در همه جا یکسان شود. فر را با حرارت 300 درجه فارنهایت و یا 150 درجه سانتیگراد گرم می نمائیم. (فر باید لااقل یک ربع قبل گرم شود). سینی را می گذاریم روی پنجره وسط فر ، به مدت 15 تا 20 دقیقه تا نان بپزد ولی زیاد خشک نگردد. سینی را بیرون می آوریم ، می گذاریم کمی سرد شود و ژنوآز را از طول به دو قسمت مساوی می بریم، دو قطعه ژنوآز را روی هم قرار می دهیم و اطراف آن را با هم کمی می بریم تا کاملا هر دو ورقه به یک اندازه شود. کاغذ هر دو قطعه را می بریم و می گذاریم ژنوآز کاملا سرد شود. خامه را در ظرف گود استیلی میریزیم ، ظرف را روی ظرف یخی قرار می دهیم و خامه را با همزن برقی هم می زنیم تا کاملا سفت شده ، فرم بگیرد و وانیل پودر قند را کم کم در خامه می ریزم و خوب مخلوط می کنیم. توت فرنگی ها را می شوئیم ، خشک می نمائیم ، دم آن را می گیریم ، چند عدد از آنها را کنار می گذاریم، بقیه را از وسط دو نیم نموده ، روی هر ورقه از ژنوآز را مقداری خامه می ریزیم با لبه کارد خامه را کاملا صاف نموده، یک ردیف توت فرنگی روی سطح یکی از ژنوآزها می چینیم و یک قطعه دیگر ژنوآز را روی آن قرار می دهیم. اطراف ژنوآزها باید کاملا به هم چسبیده و صاف باشد ، کمی خامه اطراف آن می مالیم ، مقداری از نصفه های توت فرنگی را اطراف ژنواز می چسبانیم . یکی دو قطره رنگ قرمز مخصوص شیرینی داخل بقیه خامه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا خامه صورتی کمرنگ بشود و سطح ژنوآز را با خامه می پوشانیم و رویش را با لبه کارد کاملا صاف کرده ، با چند عدد توت فرنگی درسته روی آن را تزئین می نمائیم.
Ali maleki بازدید : 208 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
مواد لازم (برای 20 عدد) : کره ی پاستوریزه یا روغن نصف پیمانه (75 گرم) پودر قند یک سوم پیمانه (45 گرم) تخم مرغ 1 عدد وانیل یک چهارم قاشق چای خوری آرد سفید گندم 5/2پیمانه (250 گرم) پودر کاکائو یک قاشق سوپ خوری خامه ی فرم گرفته 5/1 پیمانه (300 گرم) میوه ی فصل مقداری پودر ژله ی آماده نصف بسته روش تهیه : کره را با پودر قند طوری بزنید که کرم رنگ شود. سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید. مواد را با همزن بزنید تا کرم رنگ و لطیف شود. در آخر آرد و پودر کاکائو را اضافه نمایید، تا حدی که خمیر به دست نچسبد. سپس از خمیر گلوله های کوچکی بردارید و در قالب تارت باز کنید و داخل آن ها را چنگال بزنید. سپس قالب ها را در سینی بچینید و در طبقه ی وسط فر که از قبل با حرارت 175 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا تارت ها پخته شوند. پس از پخت، تارت ها را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود. سپس مقداری از خامه ی فرم گرفته را داخل تارت ها بریزید و با میوه ی فصل ( سیب ، کیوی ، انگور و ... ) تزیین کنید. ژله ی آماده را درست کرده و در یخچال قرار دهید تا کمی ببندد و از حالت روان خارج شود. ژله را روی میوه ی تارت بریزید و در یخچال قرار دهید تا ژله ببندد. سپس سرو نمایید.
Ali maleki بازدید : 222 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (1)
● طرز تهیه در ظرفی آب و شکر ریخته و آن را روی حرارت می گذاریم تا بجوشد و قوام بیاید. شکلات را با کره در قابلمه ای می ریزیم و به روش بن ماری آن را ذوب می کنیم. بعد از این که شکلات ها کاملآً ذوب شد، ظرف را از روی حرارت بر می داریم و شربت قوام آمده را به آن اضافه می کنیم. پودر کیک، پودر نارگیل و ۵۰ گرم از پودر قند را به ظرف محتوی شکلات ها می افزاییم و هم می زنیم تا مواد خوب با هم ترکیب شوند. پودر کاکائو را در ظرفی و بقیه ی پودر قند را در ظرف دیگر می ریزیم. از مخلوط شکلات به اندازه ی یک فندق بر می داریم و گلوله هایی از آن درست می کنیم. تعدادی از گلوله ها را در پودر قند و تعدادی دیگر را در پودر کاکائو می غلتانیم، آنها را در ظرف مناسبی می‌چینیم و در یخچال می گذاریم تا کمی خنک شود. ● مواد لازم برای تهیه ی ۳۰ عدد ترایفل ۱۲۵ گرم شکلات تخته ای قهوه ای خرد شده ۱/۲ قاشق سوپ خوری کره ۲ قاشق سوپ خوری شربت قوام آمده ۱۰۰ گرم پودر کیک ۵۰ گرم پودر نارگیل ۷۵ گرم پودر قند الک کرده ۲ قاشق سوپ خوری پودر کاکائو ● مواد لازم برای تهیه ی شربت ۱ لیوان آب ½ لیوان شکر از خرده های اضافی کیک هایی که قبلاً پخته شده است می توان پودر کیک را تهیه کرد.

تعداد صفحات : 17

درباره ما
شما می توانید طرز تهیه تمام غذاهای اصیل ایرانی و بهترین غذاهای خارجی را در این سایت مشاهده کنید . من علی ملکی مدیر سایت آرزو دارم که توانسته باشم سایتی مطابق با میل شما اراعه کرده باشم . موفق باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    از سایت راضی هستین یا نه ؟!
    آمار سایت
  • کل مطالب : 171
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 911
  • بازدید ماه : 1,841
  • بازدید سال : 28,147
  • بازدید کلی : 115,353
  • کدهای اختصاصی

    alexa rank

    google rank

    yahoo rank

    منو سایت